برنز نیز از دیگر فلزات خوشرنگی است که با توجه به قابلیت چکش خواری که دارد در ساخت جواهرات به کار می رود. زیور های برنزی رنگی منحصر به فرد دارند و سلیقه های خاصی آن ها را می پسندند اما در نگهداری از آن ها هم باید مانند طلا و نقره و….کوشا بود. در این مقاله قصد داریم نکات مهم در رابطه با نگهداری از جواهرات برنزی را عنوان کنیم.

نکات مهم در نگهداری از جواهرات برنزی

زیورآلات خود را تمیز و خشک نگه دارید

یکی از بهترین راه ها برای استفاده درست زیورآلات نگهداری از آن ها است زیورآلات خود را همیشه تمیز کنید و هنگامی که می خواهید از آن ها استفاده کنید، از برخورد با مواد شیمیایی ، عطر و ادکلن خودداری کنید برخورد هر نوع از موارد گفته شده با زیورآلات شما باعث اکسیده شدن و تغییر رنگ آن می شود. پس همیشه مطمئن باشید که هنگام استفاده از زیورآلات خود، از عطر و ادکلن،کرم مرطوب کننده و دیگر مواردی که باعث اکسیده شدن جواهر شما خواهد شد استفاده نکرده باشید تا به طلای خود آسیب نرسانید نکات مهم در نگهداری از جواهرات نقره ای را در اینجا بخوانید.

نکات مهم در نگهداری از جواهرات برنزی

استفاده دائم از زیورآلات برنزی

بسیاری از زیورآلات را می توان برای استفاده روزانه مناسب هستند و همیشگی نیستند اگر از زیورآلات خود بطور دائم استفاده می کنید منتظر باشید تا هرچه زودتر اکسیده شود و رنگ خود را از دست بدهد.

برای اینکه از زیورآلات خود مدت زمان بیشتری استفاده کنید،سعی کنید با لباس هایی که می پوشید آن ها را ست کنید هنگام خرید هم سعی کنید از یک مدل زیورآلات خریداری نکنید و از نمونه های مختلفی انتخاب کنید تا علاوه بر زیبایی بیشتر، آن ها را با لباس های مختلفی نیز استفاده کنید.

میان اطلاعات قبلی در رابطه با نگهداری از جواهرات اشاره کردیم که از زیورآلات نباید به صورت روزانه استفاده کنید اما نکته بسیار مهمی وجود دارد این است که باید در آخر روز بعد از استفاده از زیورآلات خود آنها را از هم جدا کنید و در جعبه مخصوص یا جایی که مناسب است قرار دهید. خرید انواع جواهرات در وب سایت گلدرکالا.

افزایش طول عمر جواهرات برنزی

هیچ وقت با زیورآلات خود به رختخواب نروید که سریع ترین راه برای صدمه رساندن به آن ها همین است زیرا این کار ممکن است که جواهر شما را دچار شکستگی و ضربه کند علاوه بر ضربه و شکستگی ممکن است به پوست شما نیز آسیب وارد کند.

تمام این مطالبی که گفته شد در رابطه با ورزش،استخر و … نیز صدق می کند پس توصیه می شود که حتما بعد از استفاده از جواهرات خود آنها را از هم جدا کنید و در جای مناسبی قرار دهید.

علاوه بر نکات گفته شده نکته ای دیگر نیز هست که به افزایش طول عمر جواهرات شما، کمک میکند.

بعد از هربار استفاده از زیورآلات خود آن را تمیز کنید شاید کمی این کار عجیب به نظر برسد اما تاثیر این کار در افزایش درخشش جواهرات شما فوق العاده می باشد. هر بار استفاده از جواهرات ممکن است کرم پودر،عرق پوست تان و … با آن ها برخورد کرده باشند و این موضوع باعث هرچه زودتر کدر شدن جواهر شما می شود پس سعی کنید پس از استفاده با یک دستمال نرم و تمیز روی آن ها بکشید.

از پاک کننده های شیمیایی برای تمیز کردن زیورآلات خود به هیچ عنوان استفاده نکنید فقط از یک دستمال معمولی استفاده کنید و مطمئن شوید که جواهر شما خشک شده است.