طلا از جمله فلزاتی است که در بین خانم ها طرفدادان بسیاری دارد اما در اسلام استفاده از طلا برای مردان حرام اعلام شده است حال این سوال بوجود می آید که چرا طلا برای مردان حرام است و مضرات طلا برای آقایان چیست ؟  ابتدا به سراغ این میرویم که اصلا طلا چگونه فلزی است و دارای چه ویژگی هایی می باشد ؟

ضرر های طلا برای آقایان

فلز طلا فلزی نرم و براق چکش خوار به رنگ زرد است . حال بدانیم که چرا طلا برای مردان مضر است تحقیقات محققان در این زمینه گویای این مسئله است که فلز طلا باعث پایین آمدن سیستم ایمنی بدن مردان می شود و روی گلبول های قرمز خون تاثیر گذار است. همچنین برخورد انواع زیور الات اعم از گردنبند، گوشواره و دستبند های طلا مردانه با پوست بدن مردان نیز اختلالاتی در بدن آن ها ایجاد می کند زیرا پوست آقایان نسبت به خانم ها از چربی کمتری برخوردار است و طلا به راحتی به پوست مردان نفوذ کرده و باعث ایجاد اختلال در سیستم بدنی و کبد آن ها میشود.

مضرات زیورالات طلا برای آقایان

تحقیقات نشان داده است که طلا در مردان باعث غلظت خون شده و منجر به سکته قلبی و مغزی می شود . از مضرات دیگر طلا برای مردان این است که بر هورمونهای ناحیه هیپوفیز تاثیر منفی گذاشته و منجر به کاهش تستسرون و کاهش قدرت جنسی و در نهایت عقیم شدن می شود. بررسی های صورت گرفته نشان دهنده این موضوع است که طلا بیشترین تاثیر را در اندام تناسلی میگذارد بخصوص در بخشی که محل تجمع اسپرم ها است و اشعه طلا باعث اختلال در حرکت اسپرم ها شده و باعث ناباروری مردان می شود.

طلا در مردان کم خونی نیز به وجود می آورد و باعث بر هم خوردن تعادل گلبول های قرمز و سفید خون میشود و در نهایت ممکن است منجر به سرطان خون در مردان شود. باور غلطی که در مردم به وجود آمده این است که فقط طلای زرد برای مردان مضر بوده و استفاده از طلای سفید برای مردان هیچ ایرادی ندارد اما باید بدانید که ماهیت طلا به طور کلی برای مردان مضر است و به رنگ آن ارتباطی ندارد.