افزایش قیمت طلا باعث سخت شدن خریدن آن و بالارفتن امکان سرقت شده است به همین دلیل مخفی کردن طلا برای جلوگیری از سرقت به یکی از دغدغه های این روزهای همه ما تبدیل شده است.

طبیعتا سارقان در هنگام دزدی به دنبال چیزهای با ارزش هستند. تا چند سال قبل معمولا هنگامی که خانواده ای به مسافرت می رفت دزدی اتفاق می افتاد اما در حال حاضر ممکن است یک بیرون رفتن دو ساعته نیز خطر دزدی منزل را داشته باشد. سارقین ترجیح می دهند وقت زیادی را صرف گشتن منزل شما نکنند و در کوتاه ترین زمان ممکن باارزش ترین ها را بدزدند. پس در هنگام مخفی کردن باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه طلا از چشم سارقین دور تر باشد بهتر است.

اتاق خواب خانه

اولین جایی که سارق به دنبال طلا می آید کمد، کیف و چمدان های داخل اتاق خواب است. پس این گزینه ها را برای مخفی سازی از ذهن بیرون کنید. اگر تصمیم گرفتید از جواهرات خود در خانه نگهداری کنید بهتر است همه آن ها را در یک جا نگذارید و به چندین دسته تقسیم کنید تا اگر سارق یکی از آن ها را پیدا کرد. بقیه در امان باشند.

بهترین روش مخفی کردن طلا برای جلوگیری از سرقت آن در جایی غیر معمول است که به ذهن کمتر کسی ممکن است خطور کند. مخفی کردن طلا در خانه به جز خطر دزدی، خطر بلایای طبیعی را نیز دارد پس بهترین مکان جایی خارج از منزل است. اما اگر اصرار به مخفی کردن در خانه دارید مکان های زیر به شما پیشنهاد می شود.

راه های مخفی کردن طلا در خانه

جاسازی طلا در منزل

پشت کشوها

اگر دقت کنید در پشت بسیاری از کشوها جای خالی وجود دارد. که اگر کسی در کشو را باز کند دیدی به آن قسمت ندارد پس می توانید طلا را در پارچه یا پاکتی گذاشته و در آن فضای خالی مخفی کنید.

انباری

پیدا کردن هر چیزی در انباری یک خانه برای خود صاحب خانه نیز گاهی دشوار است چه برسد به دزدها. پس یکی از بهترین جا ها مخفی کردن در کارتون های داخل انباری است.

کتاب و کتابخانه

حتما در فیلم ها مشاهده کرده اید که بسیاری از چیزهای با ارزشی یا برگه های مهم را در لابلای کتاب و در کتابخانه نگهداری می کنند. شما نیز می توانید از فیلم ها الگوبرداری کنید.

شاید دانستن محاسبه اجرت طلا در هنگام خرید برای شما مفید باشد

گلدان

قرار دادن طلا زیر خاک گلدان یک مورد دیگر از جاهای مخفی خانه است. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر می خواهید از این روش استفاده کنید حتما طلا را در یک ظرفی بگذارید که آب به آن آسیب نرساند.

گاو صندوق

اگر در خانه گاوصندوق دارید بهترین جا برای مخفی کردن طلا و چیزهای با ارزش خود آنجاست. البته اگر وزن گاوصندوق شما کم باشد ممکن است سارقین، گاو صندوق را به سرقت ببرند.

سایر مکان ها

مکان هایی هستند که امکان آنکه سارق در آنجا به دنبال طلا باشد بسیار کم است مثل قرار دادن طلا در داخل کفش های موجود در جاکفشی، داخل وسایل قدیمی و کهنه مانند رادیو، تلویزیون و…، پله ها و سقف های کاذب، داخل بالشتک مبل ها، قوطی های رنگ و لوله های داخل خانه و…

بهترین جا صندوق امانات بانک است که از طلای شما نه فقط در برابر دزدی بلکه در مقابل بلایا و سوانح دیگر نیز مراقبت می کند.

 

 
مخفی کردن طلا در گاو صندوق

نکات مهم برای مخفی کردن طلا در منزل

  • اگر در هر جایی از خانه طلای خود را پنهان کردید حتما هرازگاهی به آن سر بزنید و از سالم بودن طلا اطمینان حاصل نمایید.
  • همچنین محل نگهداری جواهرات را فراموش نکنید.
  • جای نگهداری طلای خود را به یک فرد که به او اعتماد دارید بگویید چرا که اگر اتفاق ناگواری مانند فوت یا بلایای طبیعی افتاد حداقل یک نفر از این مسئله آگاه باشد.
  • به اهالی خانه از جای پنهان کردن طلا اطلاع بدهید تا مشکلی پیش نیاید. به عنوان مثال ممکن است همسر شما طلا را در یک رادیوی قدیمی پنهان کرده باشد و شما به دلیل عدم اطلاع تصمیم به دور انداختن رادیو کنید.

آیا سارقین از طلایاب استفاده می کنند؟

  • در واقع دستگاهی به نام طلایاب وجود ندارد و دزدها از فلزیاب استفاده می کنند.
  •  این دستگاه امکان پیدا کردن یک فلز را زمانی دارد که در کنارش فلزی دیگری نباشد پس میتوانید یک فلز دیگر مثل مس را در کنار طلای خود قرار دهید تا امکان پیدا کردن آن با فلزیاب نباشد.
  • همچنین پیدا کردن طلا با فلزیاب کاری زمانبر است و سارقین آنچنان وقتی برای صرف روی این مورد ندارند.
  • دستگاه های فلزیاب در صورتی می توانند فلزی را بیابند که تا شعاع سه کیلومتری آن فلز دیگری نباشد. اما با توجه به اینکه در جای جای خانه وسایل فلزی وجود دارد امکان کار کردن این دستگاه ها وجود ندارد.

 
محافظت از طلا در برابر طلایاب