همانطور که می دانید هر قطعه جواهری که از طلا و یا دیگر فلزات گران قیمت ساخته شده باشد نیاز به مراقبت های ویژه و خاص دارد تا فرسوده نشده و پس از مدتی از بین نرود. طلا یکی از فلزاتی است که می تواند به خوبی عمر کند اما اگر در معرض برخی مواد خاص قرار گیرد ممکن است به طور کل از بین برود و یا سنگ های قیمتی که جواهرات شما را مزین کرده اند در برابر الودگی های خاصی خورده شوند. گوشواره ها نیز از سایر جواهرات شما استثنا نیستند و نگهداری از گوشواره های طلا عمر بیشتر آنها و جلایشان را تضمین می کند.

نکات نگهداری از گوشواره های طلا

برای طلا دشمنی بدتر از مواد های شیمیایی وجود ندارد بر خلاف اینکه هرجا حرف از تمیزی می شود اولین چیزی به ذهنمان میرسد مواد های شیمیایی است اما برای تمیز کردن طلا اینگونه نیست. پاک کننده ها دارای اسیدهای ساینده هستند که به طلا شما آسیب می رسانند. اگر هم می خواهید برای تمیز کردن گوشواره های خود از پاک کننده های شیمیایی استفاده کنید حتما آن پاک کننده ای که با طلا سازگاری دارد را خریداری کنید. قیمت گوشواره های طلا زنانه را رد این بخش وب سایت مشاهده کنید 

اگر خیلی استخر یا جکوزی می روید، بهتر است که بدون طلا وارد آب شوید. در حقیقت این توصیه به خاطر وجود کلر در آب های استخر و جکوزی است که به طلای شما آسیب میرساند و باعث کدر شدن طلای شما می شود و همچنین پس از گذشت مدت طولانی، منجر به شکسته شدن طلای شما نیز می شود. بسیاری از افراد فراموش می کنند که گوشواره های خود را انداخته اند چرا که در اکثر مواقع سایز آن ها کوچک است و وزن کمی دارند و برای همین حس نمی شوند  و همین دلیل بر فراموش کردن آن هاست و در نهایت شما در استخر با ان ها شنا خواهید کرد.

تمیز کردن گوشواره طلا

در صورتی که جواهر شما با مروارید ساخته شده باشد،گوشواره شما بیشتر در معرض کثیفی قرار میگیرد و جلای خود را از دست می دهد. جواهرات مرواریدی با یک پارچه مخصوص به راحتی تمیز می شود و این پارچه در تمام جواهر فروشی ها موجود می باشد و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. البته روش های خانگی دیگری نیز برای تمیز کردن مروارید وجود دارد.

بطور کلی بهترین روش برای نگهداری از گوشواره، این است که بعد از هر بار استفاده آن را از خود جدا کنید و با پارچه ای نرم تمیزشان کنید. این روش به جلا و درخشش هرچه بیشتر جواهر شما کمک می کند

تمیز کردن گوشواره طلا

طلا همیشه بین خانم ها و حتی آقایان از محبوبیت ویژه ای برخوردار است که هیچگاه از مد نمی افتد. گاهی ممکن است مدل های ساده طرفدار بیشتری نسبت به مدل های لوکس داشته باشد و برعکس. پس این امری طبیعی ست که پس از مدتی دلمان بخواهد جواهرات قدیمی خود را کنار بگذاریم و یا بعضی از آن ها را بصورت مداوم استفاده کنیم اما در هر صورت باید حواسمان به جلا و درخشش جواهراتی که مورد استفاده قرار می گیرند باشد. دو مزیت عمده نگهداری درست از جواهرات عبارتند از:

  • . طول عمر جواهر شما افزایش پیدا می کند
  • . مانند روز اول زیبایی و درخشش خود را دارد