معنای نماد های جواهرات : طراحی جواهرات از دوران باستان رواج داشته  است و از همان زمان که انسان شاید تنها از برخی سنگ های خوشرنگ به عنوان زیور اسفاده می کرده است نیز سعی داشته تا طرحی را در آن ها ایجاد کند در عصر فلزات استفاده از طلا به عنوان اصلی ترین فلز برای ساخت انواع زیور گسترش پیدا کرد و چکش خواری آن سبب شد تا هنر جواهر سازی انسان خود را نشان دهد و با به کارگیری طرح های خاص در آن جواهر هایی زیبا بسازد.

کم کم برخی از طرح ها در هر جامعه ای به خاطر دلایل مختلف که اکثرا مذهبی بودند تبدیل به نماد شدند.  در این مقاله قصد بررسی مفهوم و معنای نماد های جواهرات را داریم.

در حدود ۱۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح یونانیان برای ساخت جواهرات از سنگهای قیمتی استفاده کردند، این جواهرات علاوه بر ایجاد زیبایی برای مصرف کننده و همچنین نشان دادن ذوق و استعداد سازنده دارای معانی مختلفی نیز بودند.

برخی از نمادهای جذاب چیزی فراتر از تزئینات هستند. این نمادها و معانی جواهرات وسیله قدرتمندی برای بیان می باشند.

مفهوم و معنای نماد های اصلی جواهرات

در هنگام خرید و انتخاب جواهرات ممکن است که با نمادهای مختلفی روبه رو شوید که چیز زیادی از آنها نمی دانید. لازم است که در مورد نمادهای کلاسیک بیشتر بدانید و لوازم جانبی عالی را پیدا کنید که ارزش ها و اهداف شما را بیان کند. در این مقاله چند نماد معروف و محبوب آورده شده است که شما می توانید با شناخت آن در انتخاب جواهر مورد نظر خود موفق تر عمل کنید.

معنای نماد بی نهایت

 در طی قرن‌ها و در فرهنگ‌های مختلف، این نماد با معانی مختلف ساخته شده است.  از جمله: کمال، برابری زن و مرد و دوگانگی. در قرن هفدهم میلادی ریاضیدانی به نام، جان والیز، سمبلی که امروزه می‌شناسیم را برای نمایش بی‌نهایت در دنیای اعداد معرفی کرد.

معنای نماد بی نهایت در جواهرات

در دنیای مدرن امروز، نماد بی‌نهایت نشانگر امکان و قدرت نامحدود، جاودانگی و عشق ابدی است. نماد بی‌نهایت، به ویژه در حلقه‌های نامزدی به کار رفته است . در سایر جواهرات از جمله: گوشواره، گردنبند و پابند، بسیار جلوه‌گر است. به همین دلیل طرفداران بسیاری پیدا کرده است و در اکسسوری های زیادی آن را استفاده میکنند .

معنای نماد نیلوفر آبی

روشنگری • خلوص • غلبه بر موانع

نیلوفر آبی به ما نشان می دهد که ظهور از میان آبهای تار و تبدیل شدن به یک گل زیبا به چه معناست. این نماد بی انتها در بسیاری از ادیان از جمله بودیسم و ​​هندوئیسم معنای قابل توجهی داشته است. معنی گل نیلوفر آبی بر اساس نحوه رشد آن در طبیعت است. با شروع به عنوان یک جوانه در زیر سطح آب (غالباً تیره)، در نهایت رشد می کند و در نور به عنوان یک گل شکوفا می شود. از این نماد بیشتر در گردنبند های زنانه استفاده می شود.

این نماد اغلب غلبه بر مشکلات، روشنگری معنوی، تحقق خود، پاکی، رشد، قدرت و پیشرفت شخصی را نشان می دهد. این علامت روی طلا و جواهر به عنوان یک جذابیت ظریف مانند این دستبند نیلوفر آبی یا یک عبارت بزرگتر مانند گردنبند آبی نیلوفر آبی ساخته شده با بلورهای زیبا تکمیل شده است.

معنای نماد نیلوفر آبی

رنگ نیلوفر آبی آن را به معنای عمیق تری تبدیل می کند: سفید = خلوص ذهن، صورتی = کمال، قرمز = شفقت، آبی = دانش، طلایی یا زرد = دستاورد روشنگری معنوی

معنای نماد فاطیما

محافظت • خوش شانسی • شانس

نام فاطیما از پنج انگشت روی هر دست آمده است. در همه اعتقادات، فاطیما یک علامت محافظتی است که نماد دست خداست. این نماد جذب خوش شانسی کلی است. گفته می شود که خوشبختی، خوش شانسی و محافظت (از چشم بد) برای صاحب این نماد به ارمغان آورده می شود. در جواهرات، فاطیما به عنوان یک تکه به خوبی کار می کند، از این نماد بیشتر در گردنبندها و گوشواره ها استفاده می شود.

معنای نماد فاطیما

مفهوم چشم زخم

محافظت • سلامتی • خوش شانسی

نماد چشم بد بر اساس افسانه ای بنا شده است که کسانی که گیرنده خیرگی چشم بد هستند، بدبخت خواهند شد.گفته می شود که محافظت در برابر شر برای کسانی که آن را پوشیده اند ایجاد می شود. این نماد نیز یکی از نمادهای معروف می باشد که دارای طرفداران بسیار زیادی است و هر ساله استقبال گسترده ای از آن صورت می گیرد.

مفهوم چشم زخم

معنای نماد درخت زندگی در جواهرات

شروع جدید • انرژی مثبت • هدف بالاتر

نماد درخت زندگی به نمایندگی از آغاز جدید، انرژی مثبت، رشد و قدرت، جاودانگی و هدف بالاتر شناخته شده است. ریشه ها و شاخه های آن یادآوری این است که شما به دنیای خارج متصل هستید و هرگز تنها نیستید. این نماد محبوب نشان دهنده پیوستگی زندگی به یکدیگر می باشد. زیبایی این نماد موجب شده است که در بسیاری از جواهرات از آن استفاده شود.

معنای نماد درخت زندگی در جواهرات

مفهوم نماد ماندالا

مراقبه • شفا • هدایت معنوی

نماد ماندالا یک بیان هنری است که نماد جهان است. معنای واقعی ماندالا دایره است. مصرف کنندگان مدرن ماندالا را با سبک زندگی بوهمی مرتبط کرده اند، با این وجود مدتهاست که به عنوان یک نماد معنوی شناخته شده است. این نماد معنی از تعادل، وحدت، هماهنگی می باشد. از همه مهم تر این نماد، به عنوان نمایندگی از نظم و ارتباطات در جهان جسمی و معنوی عمل می کند.

مفهوم نماد ماندالا

نحوه استفاده: ماندالاها باید به سادگی با انتخاب نمادی که مورد علاقه شما باشد، انتخاب گردد. کاربرد اصلی آن برای مدیتیشن و آرام سازی ذهن و بدن است.

معنای نماد پروانه در جواهرات

روح رستاخیز • انتقالها • غلبه بر مشکلات

نماد پروانه یکی از رایج ترین نماد هاست و به عنوان نمادی از انتقال های مهم زندگی شناخته شده است. اعم از تغییرات جزئی، دشواری هایی که شما پشت سر می گذارید یا وقایع مهم زندگی …

معنای نماد پروانه در جواهرات

بال زدن های زیبای پروانه ها حرکت را از یک مرحله به مرحله دیگر با فضل نشان می دهد. بسیاری همچنین معتقدند که پروانه نمادی است که برای تسلی خاطر و اطمینان خاطر به کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به آنها این پیام را می رساند که روح از دست دادگانشان همچنان زنده است.

جواهرات ساخته شده از نماد پروانه دارای زیبایی خیره کننده ای هستند و همین موضوع موجب شده است که این نماد طرفداران زیادی داشته باشد و در مدت زمان کوتاهی محبوبیتی گسترده یابد.

معنای نماد لنگر

ثبات • اعتماد • امنیت

این نماد دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد و استقبال گسترده ای از آن صورت می گیرد.

از نظر بسیاری از افراد اقیانوس بیانگر یک سبک زندگی آزاد و آرام و احساس آرامش است. لنگر نیز از این قاعده مستثنی نیست. به خصوص در نمایش هایی مانند گردنبند Anchor Charm که با سایر نمادهای اقیانوسی جفت شده است. به معنای واقعی، از لنگر برای کاهش سرعت یا پارک قایق استفاده می شود. ایمنی و امنیت، اعتماد و اعتماد به نفس و ثبات از جمله معنای این نماد پر طرفدار می باشد.

نماد لنگر از آن جا که بیشتر ببا طبع سلیقه مردان است در دستبند های طلا مردانه و دیگر جواهرات آقایان استفاده میشود

معنای نماد لنگر

مفهوم سمبل کوری شل

خوش بختی • باروری • شکوفایی

آیا می دانید برخی از اولین جواهرات ثبت شده در تاریخ از پوسته ساخته شده اند؟ پوسته کوئری یکی از شناخته شده ترین نمادهای کنار دریا است. به عنوان نمادی نمادین برای شانس، سعادت و خوش شانسی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین گفته شده است که برای باروری، زایمان، جنسیت و قاعدگی نیز خوش شانسی به ارمغان می آورد.

پرنده

 کبوتر ، نشانه ارامش ، عشق و صلح میباشد . اکسسوری های طراحی شده با این نماد نشانه خودخواهی ، فداکاری و پرستش میباشد.

گنجشک ، اکسسوری های ساخته شده با نماد گنجشک نشانه بالا بودن سرعت عمل بالا و اجتماعی بودن است .

معنی سمبل پرنده

جغد ، زیورآلات و اکسسوری های طراحی شده با این نماد نشانه هوش بالا و شجاعت زیاد میباشد .

کلاغ ،اکسسوری و زیورآلات ساخته شده با این نماد نشانه فرصت طلبی ، جاه طلبی و فریبندگی میباشد.

عنکبوت

 این نماد نشانه زیرکی است یعنی برای به دام افتادن حشرات نقشه های زیادی را میکشد و قلمرو خود را کنترل میکند .  این نماد افراد زیادی را به خود جذب کرده است و بسیار مورد استفاده قرار میگیرد . همچنین معمولا افراد درونگرا و کم حرف از این نماد استفاده میکنند

سمبل عنکبوت در جواهرات

نماد دریم کچر چیست ؟

سرخ پوست‌ها به رویاها اهمیت زیادی میدهد و همچنین در زندگی و فرهنگ آن‌ها نقش به سزایی دارد .  باور و اعتقاد سرخ پوست‌ها بر این است که رویا تاثیر و قدرت فراوانی بر واقعیت دارد. اولین دریم کچر ها توسط مردم بومی Ojibwe ساخته شد و در بین سایر قبایل گسترش یافت. حلقه دریم کچر، نمایانگر حلقه زندگی و مهره بافته شده به آن نماد عنکبوت شکر گذار است. از همین رو این نماد طرفداران زیادی پیدا کرده است و در ساختار اغلب اکسسوری ها به کار میرود و بسیار پر فروش میباشد .

نماد دریم کچر چیست ؟

روباه

این حیوان به دلیل نقش حیله گری که دارد سعی می کند حیوانات را گول بزند تا به خواسته خود برسد به همین خاطر از  استراتژی هایی که برای رسیدن به هدف هایش دارد و تفکر سریعی که میکند معروف است . از همین رو در ساختار اکسسوری ها به معنای زیبایی و زیرکی  استفاده میشود و بسیاری از افراد برای سفارش زیورآلات خود از نماد این حیوانات استفاده میکنند .

روباه

معنی حرف X در جواهرات

 نماد X در اعداد رومی، عدد ده، بیست و چهارمین حرف الفبای انگلیسی و سمبلی از حضرت مسیح است. در فرهنگ مصر باستان، X نمایانگر خدای خورشید Osiris، است.

معنی حرف X در جواهرات

 در اکسسوری های طراحی شده نشان دهنده یک تقاطع یا بوسه عاشقانه است. این نماد می‌تواند معنای موارد مطرح شده را داشته باشد یا تنها نمادی از زیبایی در همراهی با یک گردنبند براق، دستبند یا انگشتر نیز باشد.

بال فرشته

فرشتگان نماد پاکی و مهربانی هستند که از انسان ها مراقبت میکنند و برای آنها از خدا طلب دعا میکنند . در اکسسور و زیورالات طراحی شده نشان دهنده دوست داشتن ، پاکی ، مقدس و عفیف نیز می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و افراد بسیاری از آنها استفاده می کنند.

بال فرشته

استفاده از یک قطعه جواهر که دارای ارزش و معنای بسیار زیادی است می تواند حس خوبی را در شما ایجاد کرده و به شما معنی والایی دهد.

بنابراین لازم است که قبل از استفاده از جواهرات درباره معانی نمادها اطلاعات مفیدی کسب کرده و سپس نسبت به خرید جواهر مربوطه اقدام کنید.