حلقه ازدواج را که در انگشت چهارم دست چپ می اندازیم، نشانه وفاداری و تعهد نسبت به همسر و شریک زندگیمان است. فلسفه آن دلیل وجود رگی از انگشت چهارم متصل به قلب است و در گذشته نیز نیاکان ما نیز به آن اعتقاد داشته و انگشتری را برای نشان دادن ثروت خود به خانواده عروس و جلب نظر آن ها هدیه می دانند. هرچه این انگشتر ارزشمند دارایی داماد بیشتر. در حال حاضر نیز ما پایبند به استفاده از حلقه ازدواج هستیم. خلاقیت، نوآوری و دستگاه های پیشرفته باعث شده است تا ما طرح های گوناگونی را به عنوان حلقه انتخاب کنیم. این حلقه ها می توانند ست باشند و یا دو انگشتر کاملا متفاوت. در این مقاله نگاهی به ۱۰ حلقه از معروف ترین حلقه های ازدواج دنیا می اندازیم.

اگر مایل به خرید انگشتر یا حلقه ازدواج طلا هستید می توانید به بخش مربوط آن در گالری گلدر کالا مراجعه کنید.

یاقوت کبود سلطنتی

یکی از معروف ترین حلقه های ازدواج این حلقه بسیار زیبا است در ابتدا متعلق به پرنسس دایانا همسر سابق ولیعهد انگلستان بود که بعد از فوت او به پسرش ویلیام به ارث رسید و ویلیام آن را به عنوان حلقه نامزدی تقدیم همسرش کیت میدلتون کرد. این حلقه زیبا از یک یاقوت کبود ۱۸ قیراطی در مرکز و تعداد نگین در اطراف آن ساخته شده است. ارزش این انگشتر به دلیل تعلق آن به خانواده سلطنتی و شخص پرنسس دایانا نامشخص است و نمی توان قیمتی برای آن تعیین کرد.

گران ترین حلقه های ازدواج دنیا

الماس صورتی کورنیکوا

آنا کورنیکوا تنیسور روس که نامزد انریکه خواننده اسپانیای نیز هست از او یه حلقه با الماس صورتی رنگ ۱۱ قیراطی با ارزش حدودی ۲٫۵ میلیون دلار هدیه گرفته است.

مشهورترین حلقه های ازدواج جهان

انگشتر ژاکلین کندی

کمتر کسی است که همسر جان اف کندی رئیس جمهور سابق آمریکا، ژاکلین را نشناسد. ژاکلین به دلیل استفاده از لباس های خاص و طرح های به روز بسیار مورد توجه بود. او بعد از ترور جان کندی ازدواج مجددی داشت و از همسر دوم خود یک حلقه با الماس ۴۰ قیراطی دریافت کرد. ارزش این حلقه حدود ۲٫۷ میلیون دلار برآورد شده است.

ارزشمندترین انگشترهای دنیا

انگشتر الماس 

همسر مایک داگلاس، کاترین زتاجونز بازیگر آمریکایی از همسر خود یک انگشتر الماس ۱۰ قیراطی هدیه گرفته است که ارزش آن حدود ۳ میلیون دلار تخمین زده شده است.

گران ترین انگشترهای دنیا

حلقه ملانیا ترامپ

ملانیا ترامپ شیک پوش ترین بانوی اول ایالات متحده و همسر دونالد ترامپ. او از همسر تاجر و ثروتمند خود یک انگشتر به ارزش ۳ میلیون دلار و الماس ۱۵ قیراطی هدیه گرفت.

حلقه ازدواج ملانیا ترامپ

حلقه الماس آبی جی لو

جنیفر لوپز دو فرزند ذوقلو از همسر سابقش مارک آنتونی خواننده مطرح دارد. در زمان ازدواج مارک یک انگشتر ۸ قیراطی به الماس آبی رنگ به ارزش ۴٫۵ میلیون دلار برای جنیفر خریداری کرد.

حلقه ازدواج جنیفر لوپز

انگشتر ازدواج گریس کلی

یکی از زیباترین بازیگران مطرح آمریکایی که به خاطر ازدواج با رینبر اول پادشاه وقت موناکو حرفه خود را کنار گذاشت. او بعد از ازدواج با پادشاه زندگی خوبی نداشت و دچار بیماری افسردگی شده بود. در نهایت گریس زیبا در یک تصادف که دخترش راننده ماشین بود درگذشت. او انگشتری ۱۰ قیراطی به ارزش ۴٫۵ میلیون دلار از همسرش به عنوان هدیه ازدواج دریافت کرد که طراحی و ساخت آن توسط برند کارتیه انجام شده بود.

معروف ترین حلقه های ازدواج

 

می توانید تاریخچه برند کارتیه و گرانقیمت ترین جواهرات آن را در این بخش مشاهده فرمایید.

حلقه پاریس هیلتون

پاریس نوه بنیانگذار هتل های زنجیره ای هیلتون و جزو ثروتمندترین افراد کشور آمریکا است. او از نامزد یونانی خود یک انگشتر ۲۴ قیراطی با ارزش ۴٫۵ میلیون دلار هدیه گرفت. این انگشتر به گفته خود او بسیار بزرگ بود و انگشت پاریس را آزار می داد. پاریس بعد از جدایی از نامزدش آن را به نفع بازماندگان طوفان کاترینا به فروش رساند.

بزرگترین حلقه ازدواج دنیا

الماس هشت وجهی 

بیانسه خواننده آمریکایی از همسر رپر خود جی زی یک انگشتر ۱۸ قیراطی به ارزش حدود ۵ میلیون دلار هدیه گرفت. که جزو گران ترین حلقه های ازدواج دنیا محسوب می شود.

معروف ترین انگشترهای دنیا

 

اگر دوست دارید گران ترین جواهرات دنیا را نیز بشناسید به این بخش مراجعه نمایید.

معروف ترین حلقه ازدواج

گران ترین انگشتر جهان متعلق به الیزابت تیلور هنرپیشه مشهور آمریکایی است. او این انگشتر ۳۴ قیراطی را از ریچارد بورتون همسر خود با ارزش حدودی ۸ میلیون دلار دریافت کرد.

گران ترین انگشتر دنیا