حذف ارزش افزوده از اصل قیمت طلا

۱۳/۰۹/۱۴۰۰

بسم الله الرحمن الرحیم

 

طلا ارزان شد.

شاید شما هم از شنیدن این خبر کمی تعجب کنید؛ اما دانستن علت آن خالی‌ازلطف نیست. فروشندگان طلا و جواهرات هنگام فروش آن محاسبات زیادی می‌کنند که شاید شما متوجه آن نشوید؛ ولی باید بدانید که بخشی از این عملیات مربوط به اجرت و کارمزدی نمی‌شود که دریافت می‌کنند. آنچه آن‌ها در نظر دارند  میزان مالیاتی است که باید بپردازید. اگر شما هم از میزان این مالیات ناراضی بودید باید بدانید که قوانین جدید با حذف ارزش افزوده طلا گامی در جهت رضایت‌مندی شما برداشته است.

 

میزان مالیات از کل فاکتور حذف شد

میزان مالیات از کل فاکتور حذف شد

 

داستان از چه قرار است؟

بر اساس آنچه دولت سابق‌براین مصوب کرده بود، مشتریان ناچار به پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده روی کل فاکتور بودند. در سال ۱۳۸۸ حذف ارزش ‌افزوده طلا بر اساس آنچه دولت پیش‌بینی کرده بود تا یک سال به‌صورت آزمایشی اجرا شده و پس از آن دیگر انجام نگرفت. این تعویق در اجرای قانون نزدیک به ۱۲ سال تأخیر داشت که نارضایتی مشتریان را چندبرابر کرده بود.

صنف طلافروشان که در پی رضایت مشتریان خود است، با تلاش بی وقفه در طی چهار سال اخیر توانسته قانون مصوب را دوباره به اجرا درآورد. با پیگیری این صنف، اکنون نامه عدم اخذ ارزش‌افزوده به اداره مالیات ابلاغ شده و دیگر مالیات از طلا از فروشندگان دریافت نخواهد شد.

 

اکنون تنها اجرت و سود نیازمند مالیات است

اکنون تنها اجرت و سود نیازمند مالیات است

 

آنچه مشتریان خواسته‌اند

بر اساس آنچه به اداره مالیات ابلاغ شده است، اصل طلا دیگر مشمول مالیات نیست و از مالیات معاف است. بر اساس قانون حذف ارزش افزوده طلا اکنون تنها مالیات از اجرت و سود دریافت می‌شود. آنجه می‌تواند در این زمینه حائز اهمیت برای مشتریان عزیز باشد، کاهش ۸۰ درصدی در زمینه پرداختی بر روی کل فاکتور خواهد بود.

 

نامه حذف ارزش افزوده از اصل قیمت طلا

نامه حذف ارزش افزوده از اصل طلا

 

پس از ابلاغ این نامه به اداره مالیات، اکنون این حکم به اتاق اصناف نیز ابلاغ شده و در دستور کار تمام واحدهای صنفی و اتحادیه‌های طلا قرار گرفته است. حالا شما نیز می‌توانید بدون پرداخت این مبلغ، طلای موردنظر خود را خریداری کنید.

 

به همین دلیل باتوجه‌به نامه ابلاغی به اداره مالیات و برای قدردانی از مشتریانی که گلدرکالا را تا به این لحظه تنها نگذاشته‌اند، این مجموعه در  نظر دارد این ارزش افزوده را در فاکتور لحاظ نکرده و آن را بعنوان تخفیف برای شما به‌حساب آورد. گلدر کالا برای رضایت‌مندی مشتریان خود اهمیت بسیاری قائل است. شما نیز از این فرصت استفاده کنید.

 

با تشکر از همراهی شما عزیزان

طلا ، سکه و جواهرات گلدرکالا جلودار