دنیای زیورالات تنها به طلا و نقره و یا فلز های  گران بهای دیگر ختم نمی شود و افراد مختلف با داشتن سلایق متفاوت انواع خاصی از جواهرات را می پسدند. سنگ های قیمتی در این میان در ساخت انواع زیورالات از جمله گردنبند ها و دستبند ها و….بسیار ب استفاده می شوند و سهم بزرگی از بازار را به خودشان اختصاص داده اند. یکی از دلایل محبوبیت این سنگ ها علاوه بر رنگ و سختی و یا زیبایی منحصر به فرد هر کدام  این است که گفته می شود هر شخصی متناسب باماه تولد خود سنگ مخصوصی دارد. سنگ ماه تولد و زیور الات ساخته شده به وسیله آن ها متقاضیان بسیاری دارد که اغلب اوقات به خاطر کادوی تولد خریداری می شوند. این سنگ های قیمتی خواص بسیاری نیز برای سلامتی انسان دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

انواع سنگ ماه های تولد

سنگ قیمتی متولدین فروردین

الماس که از گرانبهاترین و با ارزش ترین سنگ های موجود است سنگ ماه تولد فروردین است و سمبل شجاعت و قدرت است.  این سنگ سبب افزایش اعتماد به نفس و احساس قدرت را افزایش میدهد.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

زمرد سنگ اردیبهشتی هاست. یکی از زیبا ترین سنگ های زینتی که از آن در ساخت انواع زیورالات نیز بهره می گیرند. زمرد با رنگ خاصی که دارد بسیار چشم نواز بوده و توجه همه را به خود جلب می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های این سنگ افزایش تعادل است بطوریکه افرادی که مدیتیشن انجام می دهند معتقدند همراه داشتن زمرد سبب افزایش تمرکز آنها میشود. از این سنگ در ساخت انواع انگشتر های طلا زنانه و مردانه به وفور استفاده می شود.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

از دیگر خواص این سنگ به رفع استرس و دلواپسی ها و دفع کننده زودرنجی میتوان اشاره کرد. زمرد برای کسانی که مشکلات تیروئیدی،پارکینسون،تصلب شرایین و صرع دارند دارند بسیار مناسب است. کلیه ها و قلب توسط ان تقویت میشود و بیماری های خونی را درمان میکند. این سنگ برای التیام روماتیسم،درد های ستون فقرات و التهابات مفصلی بسیار مفید است و سیستم گوارشی را فعال میکند.

سنگ متولدین خرداد ماه

مروارید که مختص متولدین سومین ماه بهار است و نوع طبیعی آن از گران ترین سنگ ها به شمار می رود. مروارید البته به صورت پرورشی و مصنوعی نیز تولید می شود که طبیعا نوع طبیعی آن خواص بیشتری را خواهد داشت و از جلای بیشتری نیز برخوردار است.  ضد استرس و ضد اضطراب است همچنین سبب افزایش خلاقیت میشود.  این سنگ سبب تقویت عضلات،طحال و غدد فوق کلیه میشود. علاوه بر حفاظت از روده برای درمان زخم معده نیز موثر است همچنین برای انواع سردردها و تب مفید است همچنین برای کمبود کلسیم از آن استفاده می شود.

راه و روش تمیز کردن مروارید و نکات مهم نگه داری این سنگ را در این مقاله مطالعه کنید.

سنگ متولدین خرداد ماه

سنگ ماه تولد تیر

یاقوت سرخ را می توان خوش رنگ ترین سنگ قیمتی به حساب آورد که درجه سختی بسبار بالایی نیز دارد این سنگ پس از الماس سخت ترین سنگ بوده و تنها الماس است که روی آن خراش ایجاد می کند. گذشتگان اعتقاد دارند که یاقوت سرخ حامی  و نگهدار مسافرین کشتی می باشد مانع از خیانت ،رها شدن از وابستگی ها و وفادار شدن شریک احساسی میشود. این سنگ برای تقویت غده کلیه و بیماری های قلبی قابل استفاده است و از ضعف و ناتوانی جلوگیری میکند. اثرات این سنگ در میان زنان بیشتر از مردان است و در قاعدگی ماهیانه آنها تاثیر مثبت دارد.  از دیگر اثرات یاقوت سرخ کمک به بیماری های طحال ،مشکلات اضافه وزن و سرطان خون میباشد.

سنگ ماه تولد تیر 

سنگ ماه تولد مرداد

زبرجد با رنگی نزدیک به سبز زیتونی از دوران باستان به عنوان سنگی زینتی در خاورمیانه استفاده می شده است. زبرجد سمبل آرامش و شکوه میباشد. این سنگ باعث تعادل خواب،دفع کننده کابوس های شبانه و توهم می گردد و سبب افزایش خلاقیت و آگاهی و موجب شادی، نشاط، نظم و صلح میشود. زبرجد باعث آرامش اعصاب و اصلاح جریان خون میشود همچنین برای درمان بی خوابی،ضعف،عصبانیت و افسردگی تاثیرگذار است. از دیگر خواص درمانی  آن برای سرماخوردگی،سرفه،التهاب نایژه،برونشیت و تنگی نفس مفید می توان اشاره کرد.

سنگ ماه تولد مرداد

سنگ متولدین شهریور

یاقوت کبود نیز مانند یاقوت سرخ بسیار زیبا بوده و به وفور در ساخت انواع انگشتر های زنانه و مردانه به کار گرفته می شود. یاقوت کبود سمبل دانایی و  فرزانگی میباشد. برای قدرت پیش بینی و حس ششم،یوگا و مدیتیشن اثرگذار است و دودلی و تردید را کاهش میدهد. حمایت کننده در برابر ناملایمات و خشم است و سنگ واقعیت و وفاداری نیز نامیده می شود. این سنگ روی ناخن،مو و سلول های پوست به خوبی تاثیر میگذارد. این سنگ سبب کاهش درد  میشود و در بیماری های مزمن مثل نقرس و روماتیسم تاثیر مثبت دارد. درمان سر درد های سرسام آور،سوزش معده،دردهای عصبی و بیماری پوستی از دیگر خواص یاقوت کبود است.

سنگ متولدین شهریور

سنگ ماه تولد مهر

اوپال یا سنگ چشم گربه مختص اولین ماه از فصل پاییز است از خانواده عقیق میباشد و بیشتر در استرالیا یافت می شود. از زیبا ترین ویژگی های این سنگ می توان به تنوع رنگی بسیار زیاد آن اشاره کرد که  در رنگ های سفید و سبز و قرمز و ابی و…..دیده می شود. این سنگ سمبل پاکی، عشق، شفافیت و امید است، در گذشته اشخاصی که به افسردگی مبتلا بودند با نگاه کردن به اوپال درمان میشدند. موجب ایجاد روشنایی،شادی،شم قوی و بصیرت میگردد. برای روده،معده،ورم معده و افسردگی بسیار موثر است.

سنگ ماه تولد مهر

سنگ متولدین آبان ماه

توپاز که ریشه ای یونانی و به معنای گرما و آتش دارد سنگی است که در ابتدا در جزایزی در مدیترانه پیدا شد. توپاز در رنگ های  زردمایل به قهوه‌ای، آبی روشن، صورتی مایل به قرمز، سبز روشن جلا شیشه ای و…یافت می شود. سمبل رشد و برکت است. این سنگ سمبل وقار و ابهت، و نشانه شادی و موفقیت است. در کتاب انجیل اسم این سنگ ذکر شده است. جوان کننده و التیام بخش است و بر خلاقیت، ثروت و قدرت تفکر می افزاید توپاز نیز مانند بسیاری از سنگ ها برای افسردگی و نگرانی جلوگیری از خودکشی توصیه میشود. خواص درمانی:مشکلات هورمونی،عوارض دیابت را رفع میکند. قلب و اعصاب و دستگاه گردش خون را تقویت میکند و برای کلیه ها و کبد مفید است.

سنگ متولدین آبان ماه

سنگ ماه تولد آذر

فیروزه که بهترین نوع آن در ایران خودان پیدا می وشد و رنگی خاص دارد سمبل عشق،زیبایی،سلامتی و موفقیت است. فیروزه نوید بخش دوستی است و خوشبختی و شادی به ارمغان می آورد. در اروپا مهمانداران و خلبانان برای امنیت در سفرهای خود از این سنگ استفاده میکنند. این سنگ کابوس ها و ارتعاشات منفی را دور میکند و نیروهای مثبت را جذب میکند. برای عملکرد غدد درون ریز و کبد کمک میکند. با افزایش جریان خون در عضلات در هنگام پارگی تاندون ها اثرگذار میباشد. این سنگ،سنگی محافظ است و بر روی مسمومیت های خونی و کمبود اکسیژن اثر دارد. التهابات ریوی،درد گلو و بیماری های تنفسی را تسکین میدهد.

سنگ ماه تولد آذر

سنگ متولدین دی ماه

گارنت سمبل پایداری و وفاداری است.شهرتش التیام بخش بودن آن است. باعث افزایش استقامت جسمی و قوای بدن می باشد و با تاثیر بر غده هیپوفیز برای یوگا و مدیتیشن مفید است. خسبب تقویت کبد،طحال و کلیه میشود. سبب استحکام نایژه،نایژک ها و ریه میشود. همچنین سبب خون سازی و تقویت قلب و عروق میشود.

سنگ متولدین دی ماه

سنگ ماه تولد بهمن

آماتیست بنفش رنگ و کریستالی است.این سنگ برای کسانی که بدخوابی دارند یا از کابوس های شبانه رنج میبرند توصیه میشود. سمبل آشتی،صمیمیت و صلح است و باعث جرات ،اراده و شهامت،تقویت جسم و ذهن و دفع ترس و تنش های عصبی است. خواص درمانی:برای بیماری های دیابت،اختلالات چشمی،ناراحتی های لوزالمعده،بیماری خونی و مشکلات روانی تاثیرگذار است و بدن را در برابر کابوس ها و بی خوابی حفاظت میکند.

سنگ ماه تولد بهمن

سنگ متولدین اسفند ماه

آکوامارین سمبل صداقت،زیبایی،وفاداری و سلامتی است و سبب تقویت عشق میگردد. اضطراب،اندوه و غم را میکاهد و هوش و قدرت بیان را افزایش میدهد و برای موسیقی دانان مفید است. خواص درمانی:برای درمان ناراحتی های گردن،ریه ها و برونشیت مفید است. ا تقویت عضله قلب از انفارکتوس قلب جلوگیری میکند. در درمان آلرژی و انواع حساسیت ها موثر است همچنین برای لنف،بیماری های خونی،اعصاب و تیروئید استفاده میشود.

سنگ متولدین اسفند ماه