تنوع جنسی و رنگی فلزات گران بهایی که در صنعت ساخت جواهرات استفاده می شوند بالاست. طلا که پر مصرف ترین فلز محسوب می شود دارای سه نوع بوده و هر سه از محبوبیت بالایی برخودارند. جواهرات ساخته شده از طلای سفید نیز استثنا نبوده و طرفداران زیادی دارند چرا که رنگ خاص آن ها زیبایی منحصر به فردی را به ارمغان می آورد که  برخی سلیقه ها آن ها می پسندند و به دیگر رنگ های این فلز گران بها ترجیح می دهند. اما گاهی مشاهده می شود که رنگ جواهرات طلا سفید از بین می رود. در این مقاله علت رفتن رنگ طلای سفید را بررسی می کنیم. مقاله انواع طلا را در اینجا بخوانید.

علت رفتن رنگ طلای سفید

رنگ جواهرات سفید نسبت به رنگ دیگر جواهرات حساس تر هستند. جواهرات سفید پس از مدت کوتاهی استفاده از آنها سفیدی و درخشش خود را از دست می دهند و احتیاج به آبکاری پیدا می کنند. رنگ طلا به تنهایی زرد است که برای ساخت طلا با فلزات مختلفی آن را ترکیب می کنند.

برای ساخت طلای سفید، طلا را با فلزاتی چون نقره،نیکل و رودیم ترکیب می کنند و در آخر برای درخشش و براقی بیشتر طلا روی آن را روکش می کنند که معمولا این روکش از جنس رودیم است اما با گذشت زمان و استفاده مداوم از جواهرات سفید این روکش رودیم از بین می رود به همین دلیل است که پس از مدتی شما از طلا خسته می شوید.

علت زرد شدن طلای سفید

تمام طلاهای سفیدی که امروزه در بازارها موجود است، یک لایه رودیوم روی خود دارند. روکش رودیم برای طلا هیچ گونه ضرری ندارد و از ارزش طلا نیز کم نمی کند اما سفیدی و درخشندگی آن همیشگی نیست.

جلوگیری از تغییر رنگ طلا سفید

بهترین روش برای حفظ سفیدی طلای سفید،این است که هرچند وقت یک بار روی آن را مجددا روکش کنید. برای این کار لازم است جواهر خود را به جواهر سازی نشان دهید و از او بخواهید که طلای شما را مجددا روکش کند. این نکته را در نظر داشته باشید که روکش رودیوم زود به زود از بین می رود البته ماندگاری روکش رودیوم به ضخامت آن بستگی دارد مگر اینکه از طلای خود همیشه استفاده نکنید.

درست است که شما دوست دارید همیشه جواهرات درخشان و براقی داشته باشید اما کمتر آن را پولیش کنید زیرا این کار در طولانی مدت باعث از بین رفتن روکش طلا می شود. بهترین روش برای تمیز کردن و درخشان کردن طلای سفید این است که آن را نزد متخصص ببرید و به روش های صحیح سطح طلا را براق کنید. طلای سفید را نهایتا سالی دو بار پولیش کنید. 

شما نقش مهمی در حفظ و نگهداری رنگ طلا و جواهرات خود دارید به عنوان مثال بهتر است هنگام انجام کارهایتان از آنها استفاده نکنید تا از آنها در برابر ضربه و ساییدگی  محافظت کنید زیرا جواهرات سفید به دلیل داشتن روکش رودیم در برابر ضربه و ساییدگی نسبت به بقیه جواهرات مقاومت کمتری دارند.

فروش انواع زیورآلات طلا و جواهر گلدرکالا

 فروش انواع زیورآلات طلا و جواهر گلدرکالا