راهنمای خرید گوشواره طلا : گوشواره را می توان مهمترین جواهر صورت در نظر گرفت چرا که زیبایی چهره را دو چندان کرده و ظاهری بسیار شیک را در صورت ست شدن با لباس ها و دیگر زیورآلات می بخشد. اما خرید گوشواره های طلا به خصوص برای بانوان امری ساده نبوده و گاها ساعت ها و روز ها را در بازار برای خرید یک مدل سپری می کنند. این وسواس و اتلاف وقت ناشی از ندانستن قواعد درست در هنگام خرید این جواهر است. در این مقاله به صورت جامع راهنمای خرید گوشواره طلا را عنوان کرده ایم. این راهنما به شما کمک می کند تا خرید بعدی خود را با توجه به رنگ پوست و فرم صورت و همچنین دیگر فاکتور های ظاهری راحت تر انجام دهید.

راهنمای انتخاب گوشواره طلا

جواهرات کار شده روی گوشواره، تاثیر بسیار زیادی روی قیمت آن ها دارد به طوری که گاهی ممکن است بر روی یک گوشواره کوچک، با سنگ یاقوت و یا هر نوع سنگ قیمتی دیگری نیز استفاده شود این کار باعث می شود که قیت همین گوشوارهکوچک حتی از قیمت یک سرویس کامل نیز بیشتر باشد همچنین با توجه به قیمت بسیار بالایی که جواهر شما دارد شرایط نگهداری از آن هم بسیار دشوار خواهد بود.

راهنمای انتخاب گوشواره طلا

شما می توانید از گوشواره هایی استفاده کنید که در عین حال خاص و شیک هستند اما از سنگ های اتمی و مصنوعی روی آنها کار شده است. یک موضوع عجیبی که باید در نظر داشته باشید این است که نحوه خرید جواهرات در قیمت تمام شده آن نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. به عنوان مثال اگر شما دو جفت گوشواره با مشخصات کاملا یکسان را در نظر داشته باشید، هنگام خرید طلا فروش سهم کارکنان،اجاره و انبارداری و … را کم میکند تا شما بتوانید گوشواره ای که انتخاب کرده اید را با قیمتی مناسب تهیه کنید. با این روش شما می توانید بدون هیچ گونه شک وتردیدی از فروشگاه های آنلاین نیز خرید کنید. اما دیگر نکات مهم در خرید گوشواره های طلا عبارتند از:

  • متناسب بودن رنگ طلا با رنگ پوست
  • متناسب بودن فرم گوشواره با صورت
  • متناسب بودن مدل مو با گوشواره
  • ست بودن گوشواره با لباس
  • مناسب بودن طرح و نوع جواهر با میهمانی های مختلف
  • توجه به رنگ طلا و نوع آرایش صورت

نکات مهم در خرید انواع گوشواره

راهنمای خرید گوشواره با توجه به مدل مو

راهنمای خرید گوشواره طلا با توجه به مدل مو : بدون شک باید مدل مو های خود را در کنار دیگر عوامل نیز در نظر بگیرید چرا که اگر به آن توجه نکنید یا مدل مویتان خوب جلوه نمی کند و یا گوشواره به طور کلی دیده نمی شود پس باید تناسبی بین‌ان ها وجود داشته باشد. رنگ مو ها نیز در دیده شدن بهتر چهره به همراه گوشواره کم تاثیر نیست.

برای مثال اگر گوشواره طلای شما زرد رنگ است با رنگ بلوند خوب نشان داده می شود و یا اگر زیور شما سنگ های قیمتی دارد نباید زیر مدل مو های شما پنهان شود بلکه باید در معرض دید باشد.  پس شما باید اندازه مو هایتان را در نظر داشته باشید طبیعتا افرادی که مو های کوتاه تری دارند مدل های بیشتری را می توانند انتخاب کنند.

انتخاب گوشواره زنانه

اگر مو های بلند دارید سعی کنید از گوشواره های hoop بزرگ و یا آویز دار استفاده کنید که دیده شوند. اما اگر موهایتان کوتاه است می توانید از گوشواره های مزین شدن با سنگ های قیمتی استفاده کنید. از مدل های میخی گرفته تا خوشه ای و آویز دار همه را به راحتی می توانید انتخاب و به گوش خود وصل کنید. فراموش نکنید که فرم صورت شما نیز فاکتوری بسیار مهم است و نباید نادیده گرفته شود و مطالب گفته شده در این قسمت به صورت کلی هستند.

در مورد رنگ مو هم می توان اینگونه گفت که طلای زرد رنگ و طلای سفید و حتی نقره با بیشتر رنگ ها ست میشوند در ان میان طلای رزگلد است که شاید ست کردن آن با رنگ مو های شما سخت باشد. رزگلد بیشتر با رنگ مو های شرابی و متمایل به قرمز ست می شود.

راهنمای خرید گوشواره با توجه به مدل مو

راهنمای خرید گوشواره طلا بر اساس فرم صورت

فرم صورت شما تاثیر بسیار زیادی در نحوه دیده شدن جواهرات از گردن به بالا دارد. اگرچه می توان مدل های مختلف هر نوع گوشواره را با هر مدل صورتی به روش های مختلف مانند ارایش و رنگ کردن مو و همچنین تغییر مدل مو ست کرد اما به صورت کلی برای انواع صورت گروه خاصی از گوشواره ها خود را بهتر نشان می دهند.

راهنمای خرید گوشواره طلا بر اساس فرم صورت

به صورت کلی گفته می شود که بهتر است برای صورت های گرد از گوشواره هایی که قوس کمی دارند استفاده شود و برعکس برای صورت های کشیده قوس بیشتر داشته باشد. صورت های بیضی شکل و قلبی تقریبا می توانند هر نوع گوشواره ای را بیندازند. از گرد گرفته تا آویزی و مثلثی و….

کسانی که چهره های مربعی دارند سعی کنند از مدل هایی استفاده کنند که اضلاع چهره شان را ملایم تر کند به خصوص خطوط فک ها که با یک گوشواره با قوس مناسب به خوبی متعادل می شوند. در ضمن نباید از گوشواره های دارای ضلع استفاده کنید. کسانی که قالب صورتشان لوزی است می توانند تقریبا از هر مدلی استفاده کنند اما نباید دیگر فاکتور ها را هنگام خرید گوشواره فراموش کنند.

راهنمای انتخاب گوشواره بر اساس فرم صورت

ست کردن گوشواره با لباس

استایل لباس پوشیدن خود را هرگز فراموش نکنید اگر اکثر مواقع شلوار لی و مانتو های اسپرت و تی شرت به تن دارید بهتر است از مدل های رسمی و خیلی با زرق و برق اجتناب کنید. و مدل های فانتزی و ساده را انتخاب کنید. گوشواره هایی که مزین به سنگ های قیمتی هستند مناسب برای لباس های مجلسی هستند مثلا اگر لباس مجلسی شما قرمز رنگ است می توانید گوشواره ای با سنگ یاقوت سرخ انتخاب کنید.

ست کردن گوشواره با لباس

هنگام خرید گوشواره باید به مناسب بودن آن با لباس و زیبایی و تناسب اندام خود خرید کنید.  البته موارد بیشتری برای خرید گوشواره وجود دارد که باید به آن ها هم توجه کنید به عنوان مثال : فرم صورت ، نوع لباس و … زیرا که تمام اکسسوری ها موجب بهتر دیده شدن صورت و حتی لباس شما خواهد شد، اما برعکس این موضوع نیز وجود دارد که شاید انتخاب کردن اکسسوری نامناسب نیز فرم صورت و نوع پوشش شما را به یکباره خراب کند حتی اگر بهترین لباس را پوشیده باشید و حتی اگر بهترین میکاپ را روی صورت خود کرده باشید.

گوشواره زنانه میخی

گوشواره های میخی یک یاز گوشواره های کلاسیک هست که هیچ وقت قدیمی نمی شود و از مد نمی افتند. گوشواره های میخی گاهی به شکل فلز های تراش خورده ساخته می شوند و گاهی به شکل  سنگ های قیمتی ساخته می شوند. گوشواره میخی با کمک یک پیچ در سمت دیگر گوش به سادگی چفت می شود به همین دلیل است که بسیاری از خانم ها از این مدل گوشواره خیلی زیاد استقبال می کنند.

این مدل جواهرات به راحتی با بسیاری از لباس ها ست شده و می توان آن ها را در میهمانی های مختلف رسمی و یا خودمانی هم استفاده کرد.

گوشواره زنانه میخی

گوشواره زنانه طلا آویزی

یکی دیگر از محبوب ترین مدل گوشواره، گوشواره های آویزی هستند.در طراحی گوشواره آویزی از سنگ های درخشان زینتی استفاده می شود.همچنین باید گفت که این دسته از گوشواره ها برای مهمانی های رسمی و خاص بسیار مناسب هستند. اگرچه می توان مدل های فانتزی ان ها را با لباس های اسپرت هم ست کرد و به راحتی استفاده کرد.

گوشواره زنانه طلا آویزی

گوشواره زنانه حلقه ای

گوشواره حلقه ای یکی از قدیمی ترین انواع گوشواره در جهان است. گوشواره های حلقه ای که در سایزها و طرح های بسیار متفاوتی به بازار عرضه می شوند، هیچ گاه قدیمی نشده و همواره مورد توجه بوده اند این مدل به Hoop نیز معروفند و در سایز های کوچک تا بسیار بزرگ یافت می شوند و استایلی ساده اما فانتزی دارند. با دیگر انواع گوشواره های زنانه و مردانه در این مقاله اشنا شوید