افزایش روز افزون محبوبیت جواهرات در میان مردان و زنان و همچنین  گروه های مختلف سنی تولید کنندگان و طراحان فعال در این زمنیه را وادار به نوآوری های بیشتر و ساخت زیورالات با فلز هایی غیر از طلا یا نقره سوق داده است. تیتانیوم یکی از این فلز هاست که نزدیک به یک دهه است بسیار محبوب شده و همه روزه حضور ان در صنعت مد و جواهرات بیشتر می شود. انگشتر های تیتانیومی در این میان هم در میان زنان و هم مردان بسیار متقاضی دارند و بسیاری به جای اینکه حلقه ازدواج طلا بگیرند جنس تیتانیومی آن را خرید می کنند که جلوه بسیار منحصر به فردی دارد. در ادامه این مقاله ویژگی انگشتر های تیتانیومی و برخی از بهترین مدل های ان را نشان خواهیم داد.

اگر مایل هستید درباره تیتانیوم بیشتر بدانید می توانید مقاله دستبند تیتانیوم را بخوانید.

محبوبیت انگشتر های تیتانیومی

تیتانیوم فلزی است که در سال ۱۷۸۱ کشف شد. نام این فلز از تایتان اسطوره ای در یونان آمده که به معنی قدرت و تحمل بسیار بالا است که نامی برانزنده برای ین فلز است چرا که تیتانیوم بسیار مستحکم بوده و سخت دچار آسیب می شود. این فلز در ساخت هواپیما و فضاپیما استفاده می شود و در دهه نود برای اولین بار در صنعت جواهر سازی مورد استفاده قرار گرفت اما می توان رشد چشمگیر ان و محبوبیت بی سابقه زیور های تیتانیوم را به پس از سال ۲۰۱۰ نسبت داد که سلبریتی های بسیاری شروع به استفاده از انگشتر، گردنبند و یا دستبند های تیتانیومی کردند. انگشتر های تیتانیومی و دیگر زیورالات ساخته شده توسط این فلز به دلایلی مانند رنگ خاص فلز و همچنین قیمت ارزان تر آن نسبت به طلا و محکم بودن محبوب شده اند. همچنین این فلز از درخشش بسیار زیادی برخوردار است.

مزیت های انگشتر های تیتانیومی

مزایای استفاده از تیتانیوم

  • از آن جه که بازه زنگی این فلز به نقره و پلاتین نزدیک تر است با این زیورآلات به خوبی ست می شود شما می توانید از انگشتر های طلای سفید مردانه یا زنانه در کنار نقره و یا تیتانیومی استفاده کنید. همچنین رنگ تیره ان ها در صورت استفاده با لباس های تضاد دار یا با رنگ مشابه به خوبی خود را نشان می دهد.
  • سبک بودن این فلز این امکان را به عاشقان حواهرات می دهد که با هزینه ای بسیار کم چندین قطعه انگشتر را در کنار هم با دستبند و گردنبند های مختلف استفاده کنند و ظاهری منحصر به فرد از خود را نشان دهند.
  • از دیگر مزیت های انگشتر های ساخته شده از تیتانیوم می توان به عدم حساسیت زا بودن آن ها اشاره کرد این در صورتی است که نیکل و طلا و …..می توانند باعث ایجاد واکنش های آرژیک در برخی از افراد شوند.
  • استفاده از این زیورالات تیتانیومی رد سبز رنگی که طلا و مس روی پوست باقی می گذارند را نخواهد داشت چرا که این فلز یکی از خنثی ترین فلز های شناخته شده تا کنون است که تقریبا با هیچ  چیز واکنش نمی دهد.
  • این فلز بسیار سبک است در نتیجه زیورآلات ساخته شده از آن نیز سبک بوده و اگر به صورت روزمره بخواهید از آن استفاده کنید باعث خستگی و سنگینی شما نمی شود.
  • تیتانیوم فلز محکمی است به همین دلیل احتمال آسیب دیدن آن کم است.
  • عده ای معتقد هستند اگر از تیتانیوم در نقطه ای که درد وجود دارد استفاده شود درد آن قسمت کاهش می یابد.
فروش انلاین انگشتر های زنانه در انواع طرح های مدرن و سنتی در این بخش از گلدرکالا.

معایب انگشتر های ساخته شده از تیتانیوم

همانطور که جواهرات ساخته شده از هر فلز با ارزشی معایب خود را دارد زیور های تیتانیومی نیز بدون ایراد نیستند.

  • از بزرگترین مشکلاتی که در انگشتر های به این جنس دیده می شود عدم امکان تغییر سایز آن هاست که به دلیل سختی بسیار بالای آن است. می توان در برخی موارد انگشتر را بزرگتر یا کوچکتر کرد اما این تنها زمانی ممکن است که انگشتر ساده باشد و از سنگ های قیمتی روی آن استفاده نشده باشد.
  • مانند دیگر فلزات می توان به راحتی روی آن خش انداخت اما خوشبختانه کافیست به یک جواهرساز ماهر سر زده تا خط و خش هایی که بیشتر اوقات هم روی انگشتر ها دیده می شوند را از بین ببرید.
  • مراقبت و نگهداری از آن به نسبت طلا سخت تر است و امکان اینکه تغییر رنگ دهد وجود دارد اما اگر به درستی از آن مراقبت شود تا سال ها بدون آسیب می ماند.