فرآیند کشت مروارید کار بسیار دشواری است به همین دلیل مروارید ها در رنگ ها و سایزهای مختلفی وجود دارند. دلیل رنگ های مختلف مروارید ریشه در نژاد، رژیم غذایی صدف ها، نور محیطی که صدف در آن قرار دارد، عوامل موجود در بستر دریا و میزان درجه و املاح آب دارد. در طیف رنگ ها، رنگ مشکی کمترین و رنگ سبز بیشتر فراوانی را دارند. انواع رنگ های مروارید شامل موارد زیر است :

رنگ های مختلف مروارید

  • سفید
  • صورتی
  • مشکی
  • طلایی
  • سبز
  • شکلاتی
  • طوسی / خاکستری
  • آبی

انواع رنگ مروارید

بیشترین مقدار کشت مروارید در کشورهای فرانسه، فیلیپین و اندونزی اتفاق می افتد که البته این کار بسیار دشوار بوده و حدود ۵۰ درصد از صدف ها به ثمر می رسد.

مروارید متنوع ترین سنگی است که در ساخت طلا و جواهرات به کار می رود. قیمت مروارید ها به عواملی مثل ظاهر، رنگ، درخشان بودن، سایز و کیفیت آن بستگی دارد. یکی دیگر از دلایل بالا بودن قیمت آن این است که مثلا در تهیه یک گردنبند که از ۵۰ عدد مروارید استفاده شده، یافتن ۵۰ مروارید که بسیار شبیه بهم باشند کار دشواری است.

مروارید سفید

مروارید سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ های مروارید است. اصولا مروارید سفید به صورت طبیعی وجود دارد اما اگر اقدام به تغییر رنگ از طریق راه های شیمیایی کنند، از قیمت آن کاسته می شود. به دلیل اینکه رنگ سفید نماد پاکی می باشد استفاده از این رنگ مروارید بسیار مورد توجه عروس خانم ها است.

مروارید سفید

مروارید سیاه

مروارید سیاه دیگر رنگ پرطرفدار است. مروارید سیاه بیشتر در فرانسه تولید می شود و عموما رنگ آن ها طبیعی است و کمتر مروارید سیاهی را می توان یافت که توسط روش های شیمیایی به این رنگ درآمده باشد.
مروارید طلایی سومین پرطرفدار در میان رنگ ها است. این نوع از مروارید در آب شور و بیشتر در اقیانوس آرام وجود دارد. رنگ طلایی نماد ثروتمندی است.

مروارید سیاه

مروارید شکلاتی

مروارید شکلاتی به ندرت در طبیعت موجود است و بیشتر از طریق فرآیندهای شیمیایی مثل پاک کردن رنگ اصلی آن ها و رنگ مجدد به شکل دلخواه، به دست می آید. از این رو قیمت این نوع کمتر از بقیه می باشد. نوع طبیعی آن بیشتر در آب های شور است.

مروارید شکلاتی

مروارید صورتی

مروارید های صورتی که بیشتر مورد توجه دختر خانم های جوان است هم شکل طبیعی آن در وجود دارد و هم می توان آن ها را رنگ کرد. پس تشخیص طبیعی بودن رنگ آن دشوار بوده و بهتر است در هنگام خرید با متخصص مشورت شود.

مروارید رنگ صورتی

مروارید جزو سنگ هایی است که همیشه از دیرباز تا کنون مورد توجه بوده و هیچگاه قدیمی نمی شود. پس اگر به آن علاقه دارید خرید طلا یا جواهرات مزین به مروارید انتخاب هوشمندانه ای است.

جهت خرید نیم ست مروارید می توانید به این بخش از گالری گلدرکالا مراجعه نمایید.

انواع رنگ های مروارید

در این مقاله انواع رنگ های رایج مروارید را معرفی کردیم ، این سنگ در رنگ های زیر مجموعه نیز به صورت طبیعی وجود دارد.

در بخش نظرات برای ما بنویسید که رنگ مروارید مورد علاقه شما چیست ؟