آیتم های گران قیمت در صنعتی وجود دارند از ماشین و موتور های سیکلت میلیون دلاری گرفته تا لباس ها و کیف و کفش هایی که رکورد های قیمت حراجی های لاکچری را شکسته اند. در این میان جواهرات گران قیمت و کمیاب اما قیمت هایی غیر قابل مقایسه با هرچیز دیگری دارند و گاها تا صد ها میلیون دلار به فروش می روند. در این مقاله قصد داریم گران قیمت ترین جواهرات دنیا و قیمت هایی که فروش رفته اند را به شما معرفی کنیم.

معرفی گران ترین جواهرات دنیا

گردنبند الماس Briolette

این گردنبند در ماه می سال ۲۰۱۳ به حراج گزاشته شد و تا ان زمان بزرگترین الماس Briolette ای بود که به فروش گزاشته شد.مهم ترین ویژگی این جواهر ارزشمند الماسی ۷۶ غیراتی است که به ان متصل بوده و. در بالای آن هم شاهد یک الماس کوچکتر با برشی منحصر به فرد هستیم. الماس بزرگ بی رنگ بوده و الماس کوچک صورتی رنگ ست.  طلای به کار رفته در زنجیر این مدل ۱۸ عیار بوده و دو رنگ سفید رزگلد را دارد. این آیتم در نهایت با قیمت ۱۱ میلیون دلار به فروش رفت.

گردنبند الماس Briolette

گران ترین جواهرات دنیا : تاج پرنسس کاترینا

این تاج که از الماس و زمرد سبز ساخته شده است یکی از آیتم های با تاریخچه غنی است که تا به حال در حراجی ها به فروش رفته است. این تاج در قرن ۲۰ برای پرنسس کاترینا هنکل توسط جواهر ساز پاریسی ساخته شد. در این قطعه از ۱۱ سنگ زمرد کلمبیایی کمیاب استفاده شده که در مجموع ۵۰۰ غیرات دارند و تنها توسط خاندان سلطنتی استفاده می شده است. این آیتم در نهایت به قیمت ۱۲.۳ میلیون دلار به خریدار سپرده شد.

تاج پرنسس کاترینا

انگشتر الماس آبی بولگاری

این انگشتر خاص ساخت برند بولگاری الماسی ابی رنگ دارد و در دهه ۷۰ به سفارش یکی از ثروتمن ترین تاجرین اروپایی برای همسرش به مناسبت تولد پسر اولشان ساخته شد. این انگشتر از یک قطعه الماس تقریبا ده غیراتی بی رنگ به تراش مثلثی در کنار یک الماس fancy vivid ۱۰.۹ غیراتی تشکیل شده است. الماس آبی رنگی که روی این انگشتر به کار رفته است بزرگترین الماس آبی است که تا به حال به حراج گزاشته است. در نهایت این آیتم با قیمت ۱۵.۷ میلیون دلار به فروش رفت. برای خرید انگشتر های زنانه طلا وارد این بخش سایت شوید.

انگشتر الماس آبی بولگاری

گردنبند قلب اقیانوس

این گرنبند بسیار زیبا در ابتدا نمونه ای بدل بود که در فیلم افسانه ای تایتانیک توسط بازیگر kate winslet انداخته شده بود. موفقیت چشم گیر این فیلم سبب شد تا تهیه کنندگان سفارش ساخت نمونه واقعی این گردنبند را به جواهر سازی لندنی Aspray & gerarrd بدهد. این جواهر سازی نیز در اخر یک گردنبند پلاتینی مزین شده بک یک یاقوت ۳۴.۵ گرمی که توسط ۱۰۷ الماس کوچک محصور شده بود را طراحی و ساخت. این ایتم در یک حراجی به قیمت ۱۷ میلیون دلار فروش رفت.

گردنبند قلب اقیانوس

گران ترین جواهرات دنیا : انگشتر الماس صورتی

این انگشتر بدون شک یکی از زیبا ترین حلقه های ساخته شده به دست بشر است. انگشتر الماس صورتی پلاتینی بوده و الماسی که روی آن است نزدیک به ۹ غیرات است که در ابتدا از ی الماس ۱۸ غیراتی برش داده شده است. طرح خاص و برش بسیار زیبا و همچنین رنگ چشم نواز این جواهر ارزش بسیار زیادی به ان بخشیده است و در نهایت سبب شد تا به قیمت ۱۷.۷۷ میلیون دلار فروخته شود.

انگشتر الماس صورتی

الماس صورتی Perfect

زیبایی الماس های صورتی رنگ محبوبیت بسیار زیادی را برای آن ها به ارمغان آورده است و همه ایتم های از این قبیل در حراجی ها به رعت به فروش می روند. الماس پرفکت یا بی نقص نمونه ای بارز است که دقیقا ده سال پیش در ماه نوامبر ۲۰۱۰ به قیمت ۲۳ میلیون دلار فروخته شد. این الماس ۱۴.۲۳ غیرات است که به گفته Christy یکی از معروف ترین جواهر فروشان دنیا تنها ۲۰ نمونه الماس صورتی رنک بالای ۱۰ غیرات در طی ۲۵۰ سال فروخته شده است.

الماس صورتی Perfect

انگشتر Winstone blue

این حلقه بسار منحصر به فرد است چرا که بزرگترین الماس آبی vivid blue با تراشی بی نقص را دارد. الماس ۱۳.۲۲ غیراتی این انگشتر سبب شد تا در یکی از حراجی های کریستی به قیمت ۲۳.۸ میلیون دلار فروخته شود.

انگشتر Winstone blue

الماس Wittelsbach-Graff 

این الماس یکی از پر پرستیژ ترین جواهر های دنیا محسوب می شود و تاریخچه ای غنی دارد که به قرن ۱۷ باز می گردد. این الماس در واقع بخشی از جواهرات خاندان سلطنتی باواریایی ها بود که برای دهه ها گم شده بود و در نهایت در قرن ۲۰ یافت شد. سپس در یکی از حراجی های Graff به قیمت ۲۴.۳ میلیون دلار فروش رفت پس از آن ای الماس ۳۵.۳ غیراتی تراش داده شد و به ۳۱ غیرات رسید که عملی بحث بر انگیز در جامعه جهان بود

الماس Wittelsbach-Graff 

گردنبند یشمی Hutton-Mdivani

این گردنبند که توسط کارتیر ساخته شده از ۲۷ مهره بشمی به زنگی بسیار زیبا ساخته شده است که در ابتدا برای دختر یکی از ثروتمند ترین تاجرین اروپا ساخته شده بود. سپس در سال ۱۹۳۳ به پرنسس میدوانی رسید.  این گردنبند به قیمت ۲۷.۴۴ میلیون دلار فروخته شد. خرید گردنبند طلا زنانه در طرح های متنوع در این قسمت از وب سایت گلدرکالا

گردنبند یشمی Hutton-Mdivani

الماس the orange

یکی از منحصر به فرد ترین الماس های طبیعی دنیا که در سال ۲۰۱۳ توسط کریستی به حراج گزاشته شد این سنگ نارنجی رنگ بود که نامش را با توجه به رنگش نیز the orange گزاشتند. این الماس ۱۴.۸۲ غیراتی بزرگترین درنوع خودش بوده و همین بعث شد تا به قیمت ۳۶ میلیون دلار فروخته شود تقریبا ۱۳ میلیون بیشتر از قیمت تخمینی اش.

الماس the orange

الماس Emerald-Cut Graff

این الماس صورتی رنگ ۲۴.۷۸ غیراتی توسط شخص خود Laurence Graff خریداری شد. وی این الماس را زیبا ترین الماسی که در عمرش دیده است توصیف کرده است. یکی ویژگی های بارز این الماس در کنار رنگ صورتی خاص آن برش Emerald ان است که در این نوع بسیار کمیاب است و بیشتر روی الماس های سفید که بیشتر یافت می شوند می توان این براش را زد. لارنس این آیتم را به قیمت ۴۶ میلیون دلار خریداری کرد.

الماس Emerald-Cut Graff

گردنبند L’Incomparable

این گردنبند زیبا و بسیار خاص توسط برند Mouawad jewelry ساخته شد و تا به امروز گران ترین نوع جواهر در نوع خودش محسوب می شود. جالب است بدانید که الماس خیره کننده ای که در این گردنبند به کار رفته است توسط دختری جوان در کنگو در مکانی که زباله های معادن الماسی را انباشته می کنند پیدا شد. الماس مرکزی این گردنبند رنگی بسیار چشم نواز دارد و ۴۰۷ غیرات است!  در کل در ای گردنبند ۱۰۳ سنگ قیمتی به کار رفته است. تمام ویژگی ها سبب شد تا در نهایت این گردنبند به قیمت ۵۵ میلیون دلار به فروش برسد.

گردنبند L’Incomparable

ستاره صورتی

این انگشتر با الماس صورتی به وزن ۵۹.۶۰ غیرات! در واقع با ارزش ترین الماس صورتی به حساب می آید که برشی بیضی شکل دارد و در سال ۲۰۱۳ به حراج گزاشته شد. این ایتم سومین جواهر گران قیمت در دنیا محسوب می شود و در حراجی به رکورد ۸۳ میلیون دلار دست پیدا کرد اما خریدار نتوانست پول را به موقع آماده کند و در نهایت به ۷۲ میلیون دلار فروخته شد.

ستاره صورتی

گل سینه طاووس 

در حال حاضر گران قیمت ترین جواهر دنیا گل سینه طاووس است که ساخت برند جیراف بوده و ۱۳۰۵ سنگ قیمتی در آن نصب شده است که آن را به ایتمی ۱۲۰ غیراتی تبدیل می کنند. اما الماس قلب این طاووس که ابی رنگ است تمام توجهات را به خودش جلب می کند که ۲۰ غیرات است. این آیتم به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار در نهایت فروخته شد.

گل سینه طاووس 

الماس امید

الماس امید معروف ترین جواهر روی کره زمین است و به خاطر زیبایی خاصی که دارد و طلسم شدگی اش ارزش والایی دارد. رنگ ابی خاص این الماس و همچنین پروفایل منحصر به فردش سبب شده تا قیمت گذاری روی آن بسیار سخت باشد و برای همین نمی توان دقیق گفت که این آیتم چقدر ارزش دارد. این الماس ۴۵.۵۳ غیراتی بسیاری از شاهان و ثرتمندان تاریخ را کشته است. برای مثال لويی شانزدهم پادشاه فرانسه این جواهر را به همسر خود هدیه داد و دیری نپایید که هر دوی ان ها در انقلاب فرانسه سر خود را با گیوتین از دست دادند.

الماس امید