خواص و فواید جواهرات و دستبند های مسی

استفاده از مس در زیورآلات خواص درمانی مختلفی دارد البته با رعایت این شرط که زیورآلاتی که استفاده میکنید روکش نداشته باشند. به مرور زمان استفاده از بدلیجاتی که از مس ساخته شده اند باعث میشود که مس بدن شما تامین شود. علاوه براین مس وقتی وارد بدن میشود در تسکین آرتروز و مشکلات جریان خون تاثیر دارد.

خواص و فواید جواهرات و دستبند های مسی

خواص زیورآلات مسی برای درد های مفصلی

طبق اطلاعات به دست امده ثابت شده است که افرادی که از درد های مفصلی به هر شیوه ای رنج می برند با استفاده از این جواهرات سریعتر بهبود یافته اند و یا این درد ها شدت کمتری در آن ها داشته اند.

فواید دستبند مسی برای بدن انسان استفاده از فلز مس به دلیل خواص درمانی به سالیان دور برمیگردد .برخی معتقدند استفاده از دستبند های مسی موجب کاهش درد و التهاب مفاصل میشود. علاوه بر موارد ذکر شده دستبند های مسی مواد معدنی را وارد بدن انسان کرده و کمبود آهن و روی بدن را جبران کرده و باعث بهبود یافتن بافت ها خواهد شد.

خواص جواهر مس برای پوست

مس برخی از ملانین های مهم برای سلامت پوست را دارد و سبب کاهش بسیار زیاد تاثیرات منفی خورشید روی پوست می شود و از طرفی به تولید سلول های پوستی جدید کمک می کند. از بین بردن چین و چروک نیز تا حدی از ویژگی های مثبت آن محسوب می شوند.

خواص جواهر مس برای پوست

فواید مس در تنظیم فشار خون

در کل به اثبات رسیده است که این فلز گرانبها می تواند در حفظ تعادل بیولوژیکی بدن کمک کند و به نوعی ماده ای ضروری برای آن محسوب می شود. مس سبب تنظیم شدن کلسترول خون و در نتیجه فشار کلی ان می شود و از بروز مشکلات دیگر مرتبط با فشار خون بالا پیشگیری می کند

فواید جوهرات مسی در تنظیم فشار خون

از دیگر مزیت های این فلز می توان به تقویت کردن سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. مسی که از طریق پوست جذب می شود در خون جریان یافته و سبب ترشح آنزیم های مختلف می شود که برخی از این آنزیم ها باعث افزایش سطح هموگلوبین می شوند. مولکول های مس در خون سبب از بین رفتن اثر مواد سمی که در آن جریان دارند می شود و به این طریق بدن انسان را سالم تر می کند.

دیگر مزایای جواهرات مسی برای بدن

از دیگر مزیت های این ماده با ارزش می توان به آنتی اکسیدان هایی که دارد اشاره کرد. مس با ورود به خون انتی اکسیدان های خود را نیز همراه خود می برد که این مواد سبب از بین رفتن ین ها و رایدکال های آزاد می شوند و این پروسه به جوان تر شدن کلی بدن کمک می کند.

دیگر مزایای جواهرات مسی برای بدن

شاید ندانید اما مس یکی از بهترین عنصر های آنتی باکتریال محسوب می شود و سبب از بین رفتن قارچها و میکروب های زیادی می شود در ضمن به تازگی ثابت شده که سطوح مسی سبب از بین رفتن ویروس کرونا در چند دقیقه می شوند.

این فلز با گردش در رگ های بدن به مغز رسیده و در آن جا سبب ارتباط بهتر سیستم نورونی و اعصاب می شود و در نتجیه خلاقیت و تفکر عمیق تر در انسان را ممکن می سازد.

دیگر فواید ان شامل :

  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • کمک به جذب آهن
  • کمک به هضم بهتر مواد غذایی
  • کاهش وزن ( مشروط به ورزش و…)
  • ضد سرطان

از بین بردن رنگ سبز مس روی پوست

مس یکی از فلزاتی است که می تواند با مواد مختلف واکنش های شیمیایی تکشیل دهد و وقتی ما از زیورآلات مسی استفاده می کنیم با عرق کردنمان برخی از این واکنش ها روی پوست انجام می شوند که سبز شدن آن را به همراه خواهند داشت.

این سبزی به مرور توسط پوست جذب شده و برای پاک شدن آن از روی پوست میتوانید از آّب و صابون استفاده کرد. همچنین برای از بین بردن سبزی روی زیور آلات مسی خود میتوانید از مواد اسیدی مانند لیمو تازه استفاده کنید. شما به راحتی می توانید مدل های مختلف دستبند طلا مردانه و دستبند طلا زنانه را با کلیک بر روی لینک مشاهده کنید.