شرکت اتریشی Swarowski توسط دنیل سواروسکی در سال  ۱۸۹۵ تاسیس شد. این شرکت در زمینه تولید شیشه, کریستال  جواهرات لوکس تاسیس گردید. این برند به همراه تولید کریستال و تزیینات، به تولید محصولات مختلف دیگری مانند ابزار چشم پزشکی مانند عدسی و شیشه‌های عینک، شیشه تلسکوپ‌های پیشرفته، دوربین اسلحه‌های شکاری و دوربین‌های شکاری نیز مشغول می‌باشد. دستبند طلا سواروسکی معروف ترین زیورآلات ساخته شده توسط این برند هستند.

قو کریستال نماد برند Swarovski

کریستال های برند سواروسکی در انواع جواهرات من جمله انگشتر، دستبند ، گوشواره، گردنبند و.. به کار برده می شوند. دستبند طلا زنانه و دستبند طلا مردانه مدل هایی متنوع را در نظر میگیرد و به دلیل کیفیت خارق العاده ای که دارند از محبوب ترین و مشهور ترین ها در این عرصه می باشند. سواروسکی در اکسسوری هایش از سنگ های گران قیمت و بعضا از ترکیب طلا نقره عیار بالا استفاده می کند. از کریستال ها باید مراقبت بسیاری کرد و به دلی ظرافت بالایی که دارند باید به دور از اب و هر گونه ماده شیمیایی قرار بگیرند و هنگام فعالیت های پر جنب و جوش مثل ورزش هم نباید استفاده شوند.

قو کریستال نماد سواروسکی

محبوبیت سواروسکی

محصولات این برند به علت درخشندگی زیاد و کیفیت بالا و همچنین زیبایی حیرت آوری که دارند از محبوبیت بالایی برخوردارند. کیفیت عالی محصولات هم دلیل مهمی در داشتن این حجم از طرفدار است. اما همانطور که اشاره شد به دلیل ظرافت بالایی که دارند باید به خوبی مراقبت شوند.

تاریخچه ی برند کارتیه را اینجا بخوانید !

تاریخچه سواروسکی

دنیل سواروسکی در سال  ۱۸۶۲ در جمهوری چک به دنیا آمد. در دوران کودکی در کنار پدرش که کارگاه شیشه گری داشته کار می کرد و کم کم در این کار تبدیل به استادی ماهر شد. او با مشاهده کارکرد دستگاه الکتریکی که وظیفه اش تراش و سنگ زنی بود موفق به اختراع دستگاه شیشه تراشی شد. بعد از آن او به یکی از شهرهای کوچک اتریش مهاجرت کرد و شرکتش را تاسیس کرد. در واقع در ابتدا سواروسکی اقدام به تزیین زیورآلات و محصولات مختلف با نگین های منحصر به فرد می کرده است.

جواهرات سوارسکی

در ابتدا دنیل شیشه ها را کاملا شبیه الماس و برلیان های واقعی تراش می داد که همین کار باعث جلب توجه عده ای شد. در ادامه مسیر او با تلفیق هنر، خلاقیت، مهارت و تکنولوژی توانست یکی از خاص ترین جواهرات کریستالی دنیا را خلق کند.

تفاوت سواروسکی با رقبا در تراش های ظریف و خاص سنگ های محصولات این برند است. برند دیور یکی از شرکت هایی است که با سواروسکی همکاری می کند. سواروسکی در کشورهای جهان حدود دو هزار شعبه دارد. نگین کاری و استفاده از سنگ های رنگی از دیگر مشخصه های محصولات سواروسکی است. یکی از مشهورترین محصولات این برند پارچه پالتویی است که در آن از کریستال و روغن خاصی استفاده شده و لباس را به مانند یک رنگین کمان زیبا کرده است.

جالب است بدانید در دوربین های دوچشمی برای اولین بار سواروسکی  اقدام به قرار دادن لنزهای برند خودش کرد به طوری که نمونه ای استاندارد برای دیگر برند ها قرار گرفت. همچین اولین تلسکوپ با لنزهای متغیر در جهان ساخت این برند است.

ساعت برند سواروسکی

دستبند طلا سواروسکی

همانطور که گفته شد دستبندهای سوارفسکی محبوب ترین و شناخته شده ترین زیورآلات طراحی شده توسط این برند هستند. قیمت این دستبندها بسته به نوع کریستال ، سنگ و به روز بودن طراحی آن تعیین می شود.

دستبند طلا سواروسکی

این کمپانی دستبندهای متنوعی برای خانم و آقایان طراحی و عرضه کرده است که شهرت آن را مدیون کریستال هایی کاملا شبیه الماس ( ساخته شده از کوارتز و مواد معدنی ) است.

در نگهداری این دستبندها باید همانند جواهرات دقت بسیاری داشته باشید گرچه در ساخت این دستبندها از الماس استفاده نمی شود اما به این دلیل که از بهترین و با کیفیت ترین مواد برای ساخت این کریستال ها استفاده شده و پروسه ی طراحی و ساخت آن نیز سخت و پیچیده است قیمت بالایی داشته و نگهداری آن نیاز به دقت و توجه می باشد.

دستبندهای نگین دار سوارسکی

اکسسوری و ساعت های برند سواروفسکی

ساعت های این برند نیز به دلیل وجود کریستال ها و نگین هایی که بسیار ظریف تراش خورده اند، از شهرت بالایی برخوردار است. همچنین این برند اقدام به طراحی و عرضه ی اکسسوری هایی مانند جاکلیدی، عینک، قاب آیفون، خودکار و … و اقلام دکوری با الهام از طبیعت کرده است.

اکسسوری سواروسکی