از محبوب ترین جواهرات مخصوصا در کشور ما آن هایی هستند که به تکه سنگی قیمتی ازین شده اند و برخی خواصی نیز دارند. استفاده از سنگ های قیمتی و خوشرنگ برای ساخت زیورالات به دوران باستاین باز می گردد و طرفداران زیادی دارد. یکی از مشکلاتی که معمولا پس از مدتی استفاده از انگشتر های دارای سنگ بوجود می آید شل شدن سنگی است که روی ان ها نصب شده است و اگر این موضوع را نادیده بگیرید ممکن است سنگ از پایه اش جدا شده و گم شود. شل بودن سنگ انگشتر امری ناخوشایند بوده و  در این مقاله روشی برای حل این مشکل عنوان خواهیم کرد.

علت شل بودن سنگ روی انگشتر

طبیعتا در میان سنگ های قیمتی الماس از ارزشی بسیار بالا تر برخوردار است و  افتادن نگین یا الماس از روی انگشتر اتفاقی ناگوار است که ممکن است تا به حال برای شما هم رخ داده باشد.  جای خالی نگینی که از روی انگشتر شما می افتد، خیلی واضح دیده می شود مخصوصا در خصوص نگین های ریز. سنگ های قیمتی که به روش سنگ فرش روی انگشتر یا دیگر جواهرات قرار می گیرند ، از آن دسته جواهراتی هستند که به راحتی گم میشوند بدون اینکه صاحب جواهر متوجه افتادنش شود.

یکی از دلایل رایج در افتادن و گم شدن نگین جواهرات این است که فرد بدون اینکه متوجه شود به انگشتر خود ضربه وارد می کند به همین دلیل نگین از پایه شل خواهد شد به عنوان مثال دست فرد به دیوار میز یا شی سخت برخورد می کند و پایه نگین ضربه می بیند همین ضربه ها باعث شل شدن جای نگین می شود و در نتیجه با یک حرکت الماس می افتد.

تنها راه برای تشخیص سنگ یا نگین انگشتر خود این است که آن ها را به آرامی با انگشت خود تکان دهید و ببینید لق هستند یا خیر حتی اگر کوچک ترین حرکتی نیز داشت باید آن ها نزد جواهر سازی ببرید . قیمت انواع انگشتر طلا زنانه را در این بخش از وب سایت مشاهده کنید.

جلوگیری از افتادن سنگ از انگشتر

سنگ یا الماس روی پایه های چنگکی انگشتر قرار دارند که بیشتر از بقیه در معرض شکستگی و افتادن قرار دارند. اگر انگشتر شما و پایه نگهدارنده آن از فلزات نرم مثل نقره یا طلای زرد ساخته شده باشد باید مراقب باشید تا به پایه آسیبی وارد نشود. برای اینکه مطمئن شوید جای الماس شما روی انگشتر ایمن است، به محض اینکه حس کردید پایه نگین تان مشکل برایش پیش آمده است سریعا به فکر تعمیر آن باشید.

اگر پایه نگین از نوع چنگکی باشد، یکی از چنگک ها شکسته باشد یا خم شده باشد حتما باید آن را تعمیر کنید. هنگام تمیز کردن انگشتر خود نیز مراقب باشید به پایه نگین ضربه وارد نشود و از مسواک نرم برای تمیز کردن رسوبات انگشتر خود استفاده کنید.