زمانی که برای اولین بار با فردی آشنا می شویم مایل هستیم که در همان نگاه اول اطلاعاتی درباره او بدست آوریم. همیشه شنیده ایم که از روی تیپ، استایل و طرز لباس پوشیدن افراد تا حدودی می توان دریافت که روحیات فرد چگونه است اما در این مقاله مای می خواهیم اطلاعاتی درباره روانشناسی و شخصیت شناسی از روی طلا و جواهرات را برای شما بازگو کنیم چرا که تمامی اِلمان هایی که افراد در استایل خود از آن استفاده می کنند می تواند جنبه های مختلف و جزئیات روحیه و زندگی آن ها را آشکار کند.

سنگ های زینتی

سنگ های زینتی در رنگ های گوناگونی وجود دارند. یاقوت کبود و قرمز، زمرد، عقیق، فیروزه و … جزو سنگ های قیمتی به حساب می آیند و خواص فراوانی بر جسم و روح دارند. اگر طرفدار استفاده از آن ها هستید احتمالا روحیه هنری دارید و جذب آثار هنری می شوید. گوش دادن به یک قطعه موسیقی قدیمی بسیار برای شما لذت بخش است، نکته سنج هستید و به ظاهر خود اهمیت می دهید. هر کاری که باعث خلق یک اثر شود کار مورد علاقه شما است.

شخصیت شناسی با جواهرات

شخصیت شناسی بدلیجات

این افراد زندگی را راحت می گیرند و در لحظه زندگی می کنند. وابستگی خود را از چیزهای بی اهمیت قطع کرده اند و ترجیح می دهند به مسائل مهم تر بپردازند.

 روانشناسی انواع مروارید

مرواریدها را می توان جزو قدیمی ترین سنگ های زینتی دانست. مروارید های طبیعی از دل دریا به دست می ایند به همین دلیل کسانی که علاثه به استفاده از زیورآلات مرواریدی دارند افرادی دوستدار طبیعت، آرام و مهربان هستند. همچنین مرواریدهای سفید نماد پاکی هستند و علاقمندان این نوع مروارید روحی پاک و شخصیتی عاری از نیرنگ و دورغ دارند. ارتباط با این افراد باعث آرامش خاطر می شود.

اگر دوست دارید راجع به انواع مروارید و رنگ های مختلف آن اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

جواهرات شلوغ و بزرگ

کسانی که تمایل به استفاده از این گونه از زیورآلات دارند اغلب برونگرا، پرانرژی و شاد هستند. در واقع روحیه پر نشاط، آن ها را سمت زیورآلات رنگی سوق می دهد. در کنار رنگارنگی اگر جواهرات آن ها بزرگ نیز باشد تایید بر آن دارد که تمایل آن ها به درخشش در جمع ها است. این افراد از طریقه بذله گویی خود را در دل دیگران جا می کنند. اگر با آن ها معاشرت کنید متوجه گذران زمان نمی شوید.

سنگ های قیمتی

الماس و برلیان از گرانبهاترین سنگ های قیمتی هستند. بارزترین خصوصیت افرادی که علاقمندان به جواهرات مزین شده به الماس و برلیان هستند، داشتن اعتماد به نفس و اتکا کردن به خود است. این افراد باور دارند که از پس هر کاری برمی آیند و تمامی مشکلات را می توانند بدون کمک گرفتن از دیگران حل کنند. دیده شدن از دیگر خصوصیات برجسته آن ها است. این افراد دوست دارند در هر جمعی که پا می گذارند مرکز توجه باشند. همچنین خیالپردازی و کمال گرایی نیز در آن ها دیده می شوند.

جواهرات اختصاصی

کسانی که از زیورآلات حکاکی شده با نام، تاریخ و یا نماد خاصی استفاده می کند، جزو این دسته قرار می گیرند. آن ها بسیار احساساتی هستند و وقایع و افراد برایشان مهم است. آن ها با استفاده از این گونه جواهرات دوست دارند اتفاقات مهم زندگی خود را جهت به یادآوردن خوشی ها همیشه همراه داشته باشند.

روان شناسی طلا

حکاکی روی طلا نیز چند سالی است که مورد استقبال واقع شده اگر دوست دارید راجع به آن بیشتر بدانید این مقاله را مطالعه کنید.

ست ها و نیم ست ها

پررنگ ترین خصوصیت افراد علاقمند به ست ها و نیم ست ها کمال گرایی و ایده آلیستی است. انجام کارها بر اساس نظم و قوانین خاص شما اتفاق می افتد. از اتفاقات مترقبه استقبال نمی کنید و ترجیح می دهید برای هر کاری برنامه ریزی کنید.

شخصیت شناسی با طلای ظریف

این روزها استفاده از انگشترهای کوچک و به طور کلی زیورآلات ظریف بسیار زیاد شده است. اگر جزو کسانی هستید که از این دست طلا ها استفاده می کنید و طرفدار مد و ترندها هستید، احتمالا روحیه آرامی دارید و به دنبال جلب توجه نیستید.

روان شناسی از روی طلا

رنگ طلا در شناخت افراد

اگر جزو کسانی هستید که طلای زرد در جعبه جواهرات شما بیشتر به چشم می خورد احتمالا علاقمند به حفظ سنت ها، فرهنگ و آداب و رسوم هستید. همچنین زندگی شما از قوانین خاصی پیروی می کند و خط قرمزهای خود را دارید.

اما اگر در هنگام خرید طلای سفید را می پسندید، از قید و بند ها آزاد بوده و در هر لحظه زندگی می کنید. طرفدار مد هستید و هر چیز جدیدی برای شما جداب است.

علاقمندان طلای رزگلد غالبا آرام و مهربان هستند. آن ها طرفدار صلح هستند و دوست دارند همه را با یکدیگر آشتی دهند.

اگر تمایل به شناخت رنگ های مختلف طلا دارید این مقاله را نیز بخوانید.

در پایان می توان گفت که انتخاب طلا و جواهرات کاملا بسته به سلیقه افراد است و ممکن است در مکانی شما از طلایی استفاده کنید که مناسب آن جا باشد اما چندان مورد علاقه شما نیست. پس روانشناسی و شخصیت شناسی از روی طلا همواره نمی تواند قطعی و درست باشد.