دستبند ها جزو متنوع ترین زیورآلات در زمینه در طراحی هستند. دستبند های طلا ، دستبند های سنگی، دستبند های چرمی و … که هرکدام در شرابط و جایگاه مخصوصی استفاده می شوند و جلوه ای خاص به دست و استایل ما می بخشند. حتی استفاده از چند دستبند در کنار هم اگر اصول آن رعایت شود و یا دستبند در کنار ساعت نیز زیبایی منحصر به فردی دارد. اما سوالی که ممکن است پیش آید این است که دستبند را به کدام دست باید بست؟

دستبند را به دست راست ببندیم یا چپ؟

هر چیزی که در طول روز ما از آن استفاده می کنیم مثل یک امضای شخصی عمل کرده و مردم ما را با آن می شناسند. همچنین قطعا همه ما بر حسب علاقه تمامی موارد مربوط به استایل خود را انتخاب می کنیم. این مسئله باعث می شود که مردم با توجه به همین موارد کوچک متوجه روحیات ما شوند. و حتی بتوانند با تشخیص سلیقه شخص اقدام به خرید هدیه کنند. پس نباید هیچ کدام از بخش های به کار رفته در تیپ و استایل را دست کم گرفت.

اگر مایل هستید درباره تاریخچه دستبند بیشتر بدانید می توانید به بخش مربوطه مراجعه نمایید.

نکته ای که باید به آن توجه داشت استفاده متوازن از زیورآلات است. ما نمی توانیم هر آن چه که در منزل داریم را به خود بیاویزیم. ما از طلا و جواهرات برای زیباتر شدن و به چشم آمدن استفاده می کنیم اما این کار باعث می شود نه تنها هیچ کدام از جواهرات ما به چشم نیاید، بلکه ظاهر خودمان نیز زیبا نباشد. پس بهتر است از اصول و قوانینی خاص پیروی کنیم.

دستبند را به کدام دست باید بست؟

دستبند را به کدام دست باید بست؟

  • در درجه اول به این مسئله توجه کنید که نباید یک دست شما خالی و دست دیگر پر از دستبند باشد. اگر ساعت را در دست چپ می اندازید بهتر است دستبند در دست راست باشد یا برعکس.
  • اگر تمایل به استفاده ساعت در کنار دستبند دارید بهتر است از یک دستبند کاملا ظریف و متناسب با ساعت خود استفاده کنید. این تناسب شامل طرح، رنگ، مدل و … می شود که همه آن ها را باید در نظر گرفت.
  • اگر قصد دارید همزمان از ساعت و دستبند در هر دو دست استفاده کنید بهتر است عرض هر دو شبیه به یکدیگر باشد. این کار باعث بیشتر شدن زیبایی بصری می شود.
  • اگر ساعت شما لوکس و گرانقیمت است به دو دلیل بهتر است در کنار آن از دستبند استفاده نشود. اول اینکه ممکن است دستبند خط و خشی روی ساعت بیندازد. دلیل دوم این است که ساعت شما باید کاملا به چشم بیاید و هیچ زیور دیگری آن را تحت الشعاع قرار ندهد.
  • اگر دستبندی دارید که دوست دارید با نشان دادن آن نطر دیگران را جلب کنید بهتر است به تنهایی در یک دست بسته شود.

دستبند را به دست راست ببندیم یا چپ؟

بستن دستبند به دست راست

در طب سنتی و طب سوزنی هر نقطه از بدن دارای حواس گوناگونی هستند و اگر روی آن ها به درستی اقداماتی صورت گیرد می توان دردهای مربوط به همان قسمت را تسکین داد و یا حتی درمان کرد.

در دست چپ و محل اتصال تاندون و کانال حرکتی مچ دست، نقطه ای وجود دارد که در طب سوزنی معتقد هستند اگر در این ناحیه دستبندی هر چقدر ظریف بسته شود احتمال آسیب به تاندون ها در نتیجه بی حسی انگشتان و دست چپ می شود به همین دلیل توصیه شده است که دستبند به دست چپ بسته نشود.

در زمان قدیم گذشتگان ما بر این باور بودند که برای مردان بهتر است زیورآلات در دست چپ و برای زنان در دست راست باشد.

اگر دوست دارید نکات ست کردن دستبند را بدانید به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

بستن دستبند به دست چپ

در داستان های مذهبی آمده است که افرادی که گناهکار هستند نامه عمل خود را با دست چپ می گیرند. به همین دلیل دستبند های پارچه ای که مفهوم خوش شانسی دارند را توصیه می شود به دست چپ بست تا انرژی های منفی را از بدن دور کند و با خود خوشی به همراه آورد.

دستبند را بهتر است به کدام دست ببندیم؟

تمامی موارد گفته شده چه برای خانم ها و چه برای آقایان صدق می کند و در نهایت هیچ قاعده و قانون خاصی وجود ندارد و شما می توانید با توجه به سلیقه، استایل، مکانی که می خواهید در آن جا حضور داشته باشید، راحتی و … دستبند را به هر دستی که دوست دارید ببندید.