بدون شک گردنبند ها از محبوب ترین زیور ها هستند که از فلزات مختلف و چرم برای آقایان و بانوان ساخته می شوند و تنوع فراوانی که در طرح دارند امکان استفاده از ان ها را برای سنین مختلف فراهم می سازد. اکثر این جواهرات از یک بخش اصلی که معمولا زنجیری است در کنار یک آویز با طرح های مختلف تکشیل می شوند. این زنجیر طلا گاها در صورت استفاده نادرست و گیر کردن به لباس و …ممکن است از هم شکافته شود و به اصطلاح گردنبند شما پاره شود. بنابرین تعمیر گردنبند طلا پاره شده نزد یک طلا ساز کاری است که باید بکنید اما اگر نمی خواهید به طلا فروشی بروید و خود می خواهید اینکار را انجام دهید ادامه این مقاله را بخوانید.

آموزش تعمیر گردنبند طلا پاره شده در خانه

شاید فکر کنید که کسی ریسک انجام این کار را نمی پذیرد و همه ترجیح می دهند به جای اینکه زیور خود را در خانه درست کنند آن را به یک فرد با تجربه بسپارند اما باید بدانید که بسیاری تصمیم می گیرند درست کردن گردنبند طلا را در خانه انجام دهند. از طرفی چنانچه این مشکل کوچک باشد مثلا پاره شدن زنجیر یا قفل آن می توانید خودتان به راحتی آن را در خانه تعمیر کنید.

اما تعمیرات گردنبند های طلا نیاز به ابزار خاصی دارد که باید آنها را آماده کنید. بدون این ابزار ها حتما زنجیر ها را از بین خواهید برد و ارزش زیور خود را تا حد زیادی از بین می برید بنابراین تنها در روز هایی که سرتان شلوغ نیست و لوازم لازم تعمیر را دارید اقدام به این کار کنید در غیر این صورت به نزدیک تزین طلا ساز بروید و  مشکل را حل کنید.

وسایل لازم تعمیر پارگی گردنبند

  • ذره‌بین
  • پیچ‌گوشتی
  • انبردست
  • انبر (پنس)

یکی از نکانی که باید آن را رعایت کنید این است که این ابزار ها باید سایزی کوچک و متناسب با زیور شما داشته باشند.قابلیت بزرگنمایی زنجیر نیز امر دیگری است که باید در نظر بگیرید و باید ذره بینی را انتخاب کنید که با آن قادر به مشاهده بلوک های زنجیر خود باشید.  بار دیگر باید بگوییم که این کار نیازمند صبر و صوله بسیار بالا و همچنین ظرافت در نحوه انجام آن است و اگر فردی بی حوصله هستید بهتر است این کار را به شخص حرفه ای در این زمینه بسپارید تا زیور شما خراب نشود.

طبیعتا وقتی حساسیت چنین کاری بالاست شما باید محیطی مناسب برای آن را نیز در نظر بگیرید یک میز تحریر که روی آن هیچ چیز جز ابزار کارتان نباشد بسیار مناسب است حتما نور کافی را برای دید بهتر خود فراهم کنید و جای نشستنتان را تنظیم کنید تا ریسک خراب کردن گردنبند را به حداقل برسانید. یک پارچه سفید نیز روی میز بیندازید تا در صورت افتادن تکه زنجیر طلا روی آن راحت قادر به پیدا کردنش باشید.

نحوه درست کردن گردنبند پاره شده طلا

در اولین مرحله شما باید حلقه پاره شده را به صورت کامل با انبردست باز کنید و دو تکه دو سر را به هم متصل کنید. برای محکم کردن کار می توانید از پیچ گوشتی در صورت امکان استفاده کنید.

نحوه درست کردن گردنبند پاره شده طلا